جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با میهمانان خارجی چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: آموزه‌های اسلام ناب محمدی، تنها راه حل بشریت برای خروج از مشکلات و معضلات امروز جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز گرایش جهانیان به اسلام ناب بیش از هر زمانی است، ابراز کرد: جهان در عصر حاضر دریافته است که اسلامی که می‌توان بر آن تکیه کرد، اسلام ناب محمدی(ص) و پرچمدار آن، جمهوری اسلامی ایران است و با وجود تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار، هر روز بیش از پیش تفکر انقلاب اسلامی در جهان رونق می گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با نقل این روایت از امام رضا علیه السلام که می‌فرمایند «اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند» افزود: امروز این وظیفه خطیر در شناساندن سیره و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به جهانیان برعهده ما شیعیان است و اگر این مهم محقق شود، قطعا بسیاری از مشکلات بشری مرتفع خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) و اولین شخصی بودند که کرسی گفت‌وگو میان ادیان را در تاریخ بنیان نهادند، اظهار کرد: آشنایی، شناخت و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا علیه السلام، رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است.

وی در فراز دیگری از سخنان خود، «کرامت» را گمشده امروز انسان معاصر خواند و ابراز کرد: نزدیک به 70 سال است که در فلسطین کرامت انسانی پایمال می‌شود و در سوریه، یمن و عراق نیز این کرامت مورد تعرض قرار گرفته است؛ حمایت انقلاب اسلامی از فلسطین، سوریه، عراق و یمن، حمایت از کرامت انسان‌هاست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ایران اسلامی را پاسدار کرامت انسانی معرفی و اضافه کرد: آنچه به دست استکبار جهانی بر علیه بشریت رخ می‌دهد، تجلی نقض کرامت انسان‌هاست. امروز به لطف خداوند و به برکت ایستادگی مجاهدان و مسلمانان آزادی خواه سوریه، یمن و عراق، بسیاری از حقایق برای مردم جهان در حال روشن شدن است. بسیاری در دنیا دریافته‌اند که سلفی گری و داعش، ساخته مستکبران به ویژه آمریکا و اسرائیل برای ضربه به مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در پایان آینده جهان را برای مومنان روشن توصیف کرد و با بیان اینکه قطعا پیروزی صالحین نزدیک خواهد بود، گفت: استکبار با این حجم از فریبکاری، دروغ پردازی و جنایت علیه بشریت، نمی‌تواند آینده روشنی داشته باشد؛ دست خداوند و اراده پروردگار با مؤمنان است و اوست که بر همه امور احاطه دارد.

در ابتدای این دیدار دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، به اضافه شدن بخش بین الملل از دوره هفتم این جشنواره اشاره و ابراز کرد: بخش بین الملل این جشنواره در هفتمین دوره اضافه شده که به لطف پروردگار توفیقات چشمگیری نیز داشته و آغازگر توسعه و ترویج فرهنگ رضوی با شعار عقلانیت و گفتمان در سیره آن امام همام در سطح جهان بوده است.

همچنین در این دیدار تنی چند از میهمانان خارجی چهاردمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha