جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه «مهر درخشان» حرم مطهر رضوی، گفت: حمایت از تولید ملی وظیفه قانونی و اخلاقی تمامی دولتمردان است.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نوشت افزار ایرانی اسلامی، تولید ملی را زیربنای اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: سخن گفتن از اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید ملی و مبارزه با قاچاق، راه به جایی نخواهد برد و تا زمانی که تولید ملی قدرت نیابد، اقتصاد مقاومتی پانخواهد گرفت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ادامه داد: تمام دولت مردان به حکم الهی، قانونی و اخلاقی موظف به مبارزه مستمر با قاچاق کالا هستند، زیرا تولید ملی بدون جلوگیری از قاچاق کالا امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وقتی به بحث قاچاق کالا اشاره می‌کنیم، یعنی باید کاری کنیم که قاچاق برای قاچاقچی صرفه نداشته باشد، افزود: در تمامی نمایشگاه‌ها و سمت گیری‌های اقتصادی دولت باید همواره توجه به تولید ملی مد نظر و در اولویت باشد. تولیدکننده ایرانی می‌تواند محصولاتی با کیفیت مشابه خارجی یا حتی بسیار بهتر از آن تولید کند و لازم است مردم نیز نسبت به خرید محصولات داخلی حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید با تولید محصولات باکیفیت در توسعه و رونق اقتصاد کشور گام بردارند، ابراز کرد: دستگاه‌های دارای مسئولیت مانند سازمان ملی استاندارد وظیفه دارند در بخش‌هایی که تولید ملی از مرغوبیت لازم برخوردار نیست، ورود یافته و تولیدکنندگان را موظف به تولید کالایی با کیفیت بالا کنند، تا مردم دیگر رغبتی برای خرید کالاهای خارجی نداشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم وجود نگاه کلان بر منافع ملی در حوزه‌های اقتصادی، اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور همت و نگاه کلان را می‌طلبد. هنگامی که ایران اسلامی می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها خودکفا باشد، این خوب نیست که به بازاری برای عرضه محصولات خارجی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درباره اولین نمایشگاه «مهر درخشان» در حرم مطهر رضوی، گفت: این نمایشگاه اقدامی بسیار ارزشمند و خوب در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی است، چرا که محصولات بسیار با کیفیت و فاخری در کشور تولید می‌شود که گوشه‌ای از آن در این نمایشگاه نمایش داده شده است و باید با تبلیغ مناسب و تشویق، مردم را برای خرید محصولات داخلی ترغیب کرد.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه «مهر درخشان» با هدف عرضه کالای فرهنگی برای خانواده ایرانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17:30 تا 22:30  از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha