دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که جریان استکاری سوار بر مرکب جهل و نادانی است، گفت: خون امام حسین(ع) موجب بیداری، هویت‌یابی و بصیرت مردم آزاده جهان شد و امروز هم خون شهدا جهل‌زدایی در جامعه بشری و بیداری ملت‌ها را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در دیدار خانواده‌های شهدای اطلاعات عملیات و جانبازان مدافع حرم، در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، با بیان این که باید از چهره جوامع بشری جهل‌زدایی شود، اظهار داشت: امروز استکبار جهانی سوار بر مرکب جهل جوامع بشری، آنان را به سوی اهداف استکباری و شیطانی خود می‌برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این نکته که جوامع امروزی دچار جاهلیت مدرن شده‌اند، افزود: در جاهلیت قدیم مباحثی همچون خودخواهی، خودپسندی، توجه به نژاد، زبان و رنگ و... مورد توجه قرار می‌گرفت، اما جاهلیت مدرن عمق بیشتری دارد و نمی‌گذارد انسان قدرت فهم، تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد.

وی افزود: آنچه امویان از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند، عدم شناخت حجت، راهنما و راهبر (امام حسین علیه‌السلام) بود و چیزی که امروز مشاهده می‌شود، این است که جریان استکباری سوار بر مرکب جهل و نادانی امثال داعشی‌ها، آنان را در زمره لشگریان و جنود استکبار قرار داده است.

وی تصریح کرد: جریان داعش وقتی موفقیت انقلاب ما را در اقتدار رهبری و رابطه عاطفی بین امام و امت دانست، خواست مشابه‌سازی کند؛ لذا خلافت را مطرح کرد و حرف‌هایی زد که جاهلان را جذب کند. بعد به جای اینکه نشانه را به سمت آزادی انسان و استقلال جامعه اسلامی و حکومت قرآن ببرد، به ظاهر پرچم لا اله الا الله را بلند کرد، اما یک جریان صد در صد صهیونیستی و استکباری را در جهان اسلام دنبال کرد و ملت‌های مسلمان را به خاک و خون کشید.

وی بااشاره به فتنه 88، افزود: این که بارها و بارها مقام معظم رهبری «بصیرت» را به عنوان قطب‌نمای حرکت انسان سالک الی الله مطرح کرده‌اند، به خاطر تشخیص حق از باطل در موقعیت‌های خاص است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خطاب به خانواده‌های معظم شهدا اظهار داشت: قطعا همه شهدای ما جایگاه والایی دارند، اما شهدای اطلاعات عملیات به خاطر نفوذ در زمین دشمن و به خطر انداختن جان خود، در هر گامی که برداشته‌اند، خود را آماده شهادت و جانفشانی کرده‌اند و به همین خاطر جایگاه ایشان رفیع‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha