پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرزانه

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تاكيد كرد: آن چه بايد با شدت در جامعه روحانیت و در ميان حوزويان وجود داشته باشد، همین انقلابی بودن است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علیه خراسان امام جمعه موقت مشهد در تبيين شاخصه انقلابی بودن با تاكيد بر اهميت انقلابي بودن در ميان روحانيت، به فرمايش امیرمؤمنان(ع) درباره «خباب بن أرت» اشاره و خاطر نشان كرد: آن حضرت مي فرمايند: « خدا خباب بن ارت را رحمت کند؛ او از روى رغبت اسلام آورد و براى اطاعت خداوند هجرت کرد، به زندگى ساده قناعت نمود، از خدا خشنود و در تمام دوران عمرش مجاهد بود.»

وي در توضيح اين فرمايش، اطلاعت و هجرت را یکی از امور انقلابي گري عنوان و خاطرنشان کرد: یک طلبه باید اینگونه باشد و برای خدا و تبلیغ دین هجرت کند.

دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان قناعت و رضایت را دو ويژگي دیگردر بیان حضرت علي(ع) برشمرد و گفت: مجاهد یعنی اينكه انسان بداند در كدام جبهه بايد با دشمن مواجه شد كه خباب اينگونه فردي بود و در همه جبهه ها حضور داشت.

وي به شاخصه هاي حوزه پرداخت و گفت: مجتهد پروری و حضور سرشار طلاب مجتهد نخستین ویژگی است.

حجت الاسلام و المسلمين فرزانه با بيان اينكه داشتن سیاست به معنی درک و دانستن این مطلب که جامعه به چه سمتی می رود، ویژگی دیگر حوزه علميه است، تصریح کرد: اگر طلبه ای این درک را داشته باشد، در طور صيد جريان و حزب سیاسی شکار نخواهند شد.

دبیر شورای عالی حوزه  علمیه خراسان افزود: اگر طلبه به لحاظ سیاسی دیدگاه نداشه باشد، در طور سیاست جریان ها و حزب های سیاسی خواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بابیان اینکه طلبه اي كه سياست را مي داند، اهداف و سبک زندگی جامعه اسلامی را می شناسد، اظهار کرد: دشمن شناسی ویژگی دیگری است که اگر طلبه اي اين درك را نداشته باشد، نسبت به شبهه افكني ها و هجمه هاي امروز دشمن به ويژه در فضاي مجازي، شناختي نخواهد داشت.

وی انقلابی شدن و انقلابی ماندن را شاخصه دیگر یک طلبه دانست و ابراز کرد: وقتی روحانیت اصول انقلاب را باور کرد به آن پاببند خواهد بود و انقلابي خواهند ماند.

وی در ادامه به فعاليت هاي شورای عالی حوزه علميه خراسان اشاره و خاطر نشان كرد: اساسنامه این شورا تهیه و به تصویب رسید و هم اكنون 5 كميسيون «آموزش»، «پژوهش»، «اجتماعي و سياسي»، «فرهنگ و اخلاق» و «خدمات و معيشت» فعاليت مي كنند.

دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان افزود: حدود 88 نفر درقالب كميسيون و كارگروه در اين شورا فعاليت دارند تا نسبت به وضع آموزش، پژوهش، معيشت و رفاه، فرهنگ واخلاق و امور سياسي و اجتماعي طلاب اين حوزه برنامه ريزي شود و زیرساخت قوی برای رسیدن به حوزه آرمانی ايجاد گردد.

وي با اشاره به پشتوانه معنوي امام رضا(ع) و حمايت مقام معظم رهبري، اين حوزه را داراي استعدادهايي جوان و مديريتي عالم، باتدبير و آگاه به امور حوزوي خواند و آينده آن را با تلاش طلاب علوم ديني، روشن دانست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha