چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آغاز سال تحصیلی حوزه خراسان

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه علميه خراسان با سخنرانی آيت الله علم الهدي و حجت الاسلام و المسلمين فرزانه و با حضور علما، اساتيد و طلاب، در مدرسه علميه عالي نواب مشهد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه علميه خراسان، پیش از ظهر امروز با سخنرانی آيت الله علم الهدي، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  و حجت الاسلام و المسلمين فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه خراسان و با حضور علما، اساتيد و طلاب، در مدرسه علميه عالي نواب مشهد برگزارشد.

در اين مراسم كه با رونمايي از دو كتاب «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» و «بازخواني يك حكم» همراه بود، طلاب حاضر نسبت به جنايات شجره ملعونه آل سعود، بزرگداشت شهداي منا و حمايت از روحاني و عالم مجاهد، شيخ عيسي قاسم اعلام موضع كردند و عليه استكبار و آل سعود شعار دادند.

آيت الله سيد احمد علم الهدي، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي، در اين مراسم، بر اهمیت جهاد علمی حوزويان تاكيد كرد و گوشه نشيني و دوري از فضاي انقلاب را كار درستي ندانست.

وي تصريح كرد: اگر يك روحاني و طلبه در چارجوب مسجد و منبر بماند و روحانيت را يك شغل بداند، نمي تواند به عنوان سرباز امام زمان(عج) به آن حضرت خدمت كند.

حجت الاسلام و المسلمين فرزانه، دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان نيز درباره اهميت درك سياسي و دشمن شناسي نكاتي بيان كرد و گفت: اگر طلبه اي اين درك را نداشته باشد، نسبت به شبهه افكني ها و هجمه هاي امروز دشمن شناختي نخواهد داشت.

وي همچنین به ارائه گزارشي از فعاليت هاي شوراي عالي حوزه علميه خراسان در تهيه و تصويب اساسنامه و راه اندازي 5 كميسيون اين شورا اشاره و خاطر نشان كرد: حدود 88 نفر درقالب كميسيون و كارگروه فعاليت دارند تا نسبت به وضع آموزش، پژوهش، معيشت و رفاه، اخلاق و امور سياسي و اجتماعي طلاب اين حوزه برنام ريزي شود.

گفتني است، حوزه علميه خراسان هم اكنون حدود 24 هزار طلبه و تعداد بيش از 130 مدرسه علميه دارد كه بيش از 1500 استاد رسمي در اين حوزه فعاليت مي كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha