جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 392770
۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
حوزه خراسان

حوزه/ حوزه كهن خراسان با افتخار در مسير استكبارستيزي و انقلابي گري قدم برداشته و در چند دهه اخير نيز بزرگاني همچون آيت الله العظمي خامنه اي، اين روحيه را به شاگردان خود انتقال داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مشهد روابط عمومی حوزه علمیه خراسان به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خراسان در بیانیه ای آورده: شروع و آغاز مجدد هر کاری با خود پیام پویایی، هدفگذاری نوین و ترسیم یک چشم انداز روشن را به دنبال دارد. اين امر مهم در همه شئون زندگي اتفاق مي افتد و اگر با علم آموزي و كسب معرفت همراه باشد، به مراتب مهم، حساس و شيرين تر خواهد بود.

با وجود اينكه آغاز سال تحصیلی جدید همواره برای قشر "دانش طلب" حامل پیام تصحیح خطاها و رفع نقایص احتمالی تا ارتقای توانمندی های تحصیلی و تقریب به اهداف بوده است اما بدون ترديد، بيشترين تمركز يك دانش پژوه بر تكميل و تكامل و رسيدن به ارتفاع بلند خدمت به جامعه است و بي‌شك، طالب علوم ديني در اين مسير از جلوه‌گري بيشتري برخوردار مي باشد كه بايد با روحيه اي كه از علماي سلف صالح و نگاه انقلابي امام(ره) و رهبري معظم انقلاب دريافت مي كند، مانند هميشه درخشان و پرتلاش باشد.

بنابراين، از آنجا كه  آيت الله العظمي خامنه اي، اسلامي و انقلابي ماندن نظام اسلامي را به انقلابي ماندن حوزه علميه منوط مي‌دانند، حوزه علميه خراسان یک هدف عالی پیش رو دارد و آن "برنامه ریزی و هدفگذاری برای رسیدن به حوزه انقلابی است" تا به توصیه مهم و ارزشمند زعیم حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری برسد و با همه توان و تلاش خود، در انقلابي ماندن طلاب نقش آفريني دوچنداني داشته باشد.

این مطالبه دقیق و جدی رهبر معظم انقلاب به منزله چشم اندازی روشن پیش روی همه منتسبان به حوزه علمیه از شورای عالی و مدیران ارشد تا اساتید، فضلا و طلاب است كه با عنایت به آن در سال تحصیلی جدید به قدر وسع برای تحقق آن بکوشند تا تحول آفرینی که همواره از منویات و دستورات اکید معظم له می باشد در عرصه "حوزه انقلابی" به بار نشیند. رهنمودهايي كه با انقلابی‌گری، استکبار ستیزی، پرهیز از افراط و تفریط و ثبات قدم و حفظ رابطه خود با انقلاب به عنوان مهمترین مولفه های حوزه انقلابی تبيين شده و رهبری عزیز به شایستگی آن را تصریح كرده اند.

البته به حق، اگر سري به صفحات تاريخ بزنيم، در مي يابيم كه حوزه انقلابي كهن خراسان با افتخار در مسير استكبارستيزي و انقلابي گري قدم برداشته و در چند دهه اخير نيز بزرگاني همچون حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، اين روحيه را به شاگردان خود انتقال داده‌اند.

آغاز یک سال دیگر تلاش و مجاهدت علمی برای همه آنها که خالصانه و مجدانه در پی اعتلای کلمه حق و اهتزاز پرچم اسلام در عالم و تکوین و ترفیع حوزه انقلابی هستند، پربرکت و سرشار از توفیق و توجه الهی باد! ان شاءالله.

خاطرنشان می شود: سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، فردا ۱۴ شهریور ماه رسما آغاز می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha