شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عاملي

حجت الاسلام و المسلمين عاملي، علم و عمل را هویت حوزه انقلابی خواند و گفت: وقتي از حوزه انقلابي سخن به ميان مي آيد، به اين معناست كه انديشه و عمل انقلابي در آن وجود دارد و حوزه تهي از مغز، انديشه و علم، نمي تواند با تكيه بر شعار، انقلابي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين عاملي، مدير حوزه علميه خراسان، در جمع طلاب شرکت کننده در اردوي «طليعه تحول» با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مورد «حوزه علميه انقلابي»، بيان كرد: حوزه اي را مي توان انقلابي نام نهاد كه ضعف انديشه اي نداشته باشد، بلكه توانمند و مبتني بر انديشه والا  و قوي اسلام ناب باشد.

وی ادامه داد: ماهيت اسلام ناب، پاسخگويي به همه مسائل اجتماعي، سياسي، اقتصادي، عبادي، فلسفي و كلامي در داخل و در صحنه بين الملل است و مفهوم انديشه در حوزه انقلابي نيز بايد اين گونه باشد. لذا  وقتي از حوزه انقلابي سخن به ميان مي آيد، به اين معناست كه انديشه و عمل انقلابي در آن وجود دارد و حوزه تهي از مغز، انديشه و علم، نمي تواند با تكيه بر شعار، انقلابي شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، انقلاب اسلامي ايران را حركتي سازنده و مبتني بر جهان بيني و ايدئولوژي اسلام ناب معرفي كرد و افزود: انقلاب علاوه بر اين كه مولود يك انديشه است، در متن و بطن خود اين انديشه را به همراه دارد.

ضرورت عمل به فرمایشات رهبری

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بيان اين كه فرمايشات مقام معظم رهبري تنها در قالب چاپ بنر و امثال آن نبايد نشر يابد، با اشاره به آيه «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ» (جمعه/2) و با بيان اين كه ماهيت بعثت و حركت رو به رشد اسلام، علم و عمل مي باشد، ابراز كرد: حوزه انقلابي سرشار از علم و عمل و در واقع هويت آن به اين دو ركن اساسي وابسته است.

مدير حوزه علميه خراسان يادآور شد: پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) در موارد متعددي ماهيت و فلسفه رسالت خود را تعليم معرفي كرده است و اين بدان معناست كه قرار گرفتن عبادت در كنار علم و دانش، تحقق فلسفه بعثت پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) را نتيجه داده و آن را معنادار، هدفدار و سازنده مي كند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بيان اين كه عبادت بدون علم در بسياري از موارد مخرّب است، تصريح كرد: افراد بسياري هستند كه ادعاي عبادت و بندگي خدا را دارند، اما خراب‌كاري هاي آن ها، بر دوش جامعه بار مي شود.

حركت كم نظير تحولي حوزه خراسان

حجت الاسلام و المسلمين عاملي در بخش ديگري از سخنان خود حركت حوزه علميه خراسان در جهت ايجاد تحول را چشمگير و آن را با توجه به منابع و امكانات در دسترس، كم نظير خواند.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنين، برنامه هاي دوازده گانه اردوي فرهنگي-تربيتي «طليعه تحول» را متفاوت، متنوع و سازنده عنوان و ابراز كرد: همايش هاي توجيهي مديران و اساتيد و برگزاري دوره هاي تثبيتي، از ديگر اقدامات قابل توجه و سازنده حوزه علميه خراسان در تابستان امسال بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha