دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

حوزه/ اظهار نظرهای خام و ناپخته و عجولانه از سوی عالمان بی تخصص، باعث اختلاف در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در مراسم  عزاداری شهادت امام جواد(ع) که در مؤسسه فقهی دارالثقلین امام عصر(ع)  قم برگزار شد، گفت: حضرت امام جواد(ع) تنها  امامی بودند که در سن جوانی به شهادت رسیده است.

عضو جامعه مدرسین به روایتی از امام علی (ع) که فرمود ه اند ارزش هر انسانی به اندازه دانش او است اشاره  کرد و عنوان کرد: هرکس با دانش تر باشد ارزش او هم دو چندان خواهد بود.

وی با بیان این که هر کسی عالم باشد قدرت مند است و دانایی به معنای توانایی است، افزود: اگر نظام  می خواهد در عرصه بین المللی جایگاه عزت مند  و قدرتمند  داشته باشد باید حوزه علمیه قوی در ابعاد مختلف علمی و اخلاقی داشته باشیم.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی  گفت: حوزه  زمانی می تواند به نظام اقتدار دهد که طلاب و فضلا دو بال علم و اخلاق را در خود تجلی دهند و در هر دو مسئله قدرت مند و توان مند شوند.

عضو جامعه مدرسین  با بیان اینکه ریشه بسیاری از اختلافات در جامعه برای این است که خیلی از افراد در حوزه غیر تخصصی اظهار نظر می کنند، بیان داشت: کسی که در  مسئله ای  تخصص ندارد بهتر است که سخن نگوید، چون سخن بدون تفحص و تحقیق  نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه  به مشکل هم اضافه خواهد کرد.

وی ابراز داشت:  اظهار نظرهای خام و ناپخته و عجولانه از سوی افراد غیرمتخصص، باعث اختلاف در جامعه می شود.

 وی افزود:  دشمنان برای اینکه بتوانند عصمت امامان را خدشه دار کنند  به خبیث ترین فتنه متوسل شدند وحال اینکه خدا نخواست این نور خاموش شود و دنیا شاهد است که روز به روز بر حقانیت ائمه اطهار(ع) و مذهب شیعه افزوده می شود.

 حجت الاسلام  و المسلمین حسینی خراسانی گفت: دشمنان امروز در چهره تروریست ظاهر شده اند و اقدام  به جنایت، قتل و غارت می کنند این حرکات خبیثانه آنها نشان می دهد که برای خاموش کردن اسلام ناب  دست از هیچ جنایتی بر نخواهند داشت.

 عضو جامعه مدرسین بر هوشیاری و بصیرت افزایی و مقاومت جامعه اسلامی در برابر دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: خدای متعال وعده پیروزی به پیامبران و مسلمانان داده و این وعده هم محقق خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha