یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/ آیت الله واعظ طبسی به شخصیت الهی حضرت امام(ره) گرایش داشت و یار صدیقی برای امام و همزبان و مهربان با رهبر انقلاب در تمام عرصه ها بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خراسانی در مراسم بزرگداشت  ارتحال تولیت آستان مقدس  قدس رضوی  که با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم برگزار شد،  گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی خدمتگزاری امین نسبت به دین و خادمی لایق نسبت به اهل بیت(ع) عصمت و طهارت بود.

وی افزود: این مرحوم در هر نقطه و در هر سمتی که در این انقلاب حضور یافت همیشه جزو بهترین ها بود و بهترین عملکرد را داشت و در جایگاه تولیت حرم مطهر رضوی نیز عملکردی استثنایی داشته است.

استاد حوزه بیان کرد: از جمله سمت های ایشان در طول دوران خدمت به انقلاب و نظام می توان به نمایندگی ولی فقیه در خراسانات و همچنین نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

وی گفت: شخصیت این مرحوم به شدت به شخصیت الهی حضرت امام(ره) گرایش داشت و یار صدیقی برای امام و همزبان و مهربان با رهبر انقلاب در تمام عرصه ها بود.

منتخب مردم خراسان رضوی در پنجمین دوره خبرگان رهبری بیان کرد: این شخصیت علمی و مذهبی در عرصه توسعه حوزه ها نیز تلاشی وافر داشت و قطعا این رحلت ثلمه ای بزرگ برای حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه خراسان است.

استاد حوزه بیان کرد: علما در جامعه دارای جایگاهی هستند که قطعا هیچگاه نمی توان عدم حضور آنها را جبران کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: قطعا آن چیزی که می تواند خلأ ناشی از فقدان وجود یک عالم را پر کند، باید از جنس خود آن عالم، یعنی عالم دینی دیگری باشد و این نکته حتمی است که به این زودی ها جای عالمی مجاهد، روحانی و انقلابی همچون آیت الله طبسی پر نخواهد شد.

این استاد حوزه بیان کرد: او در سخت ترین شرایط بهترین عملکرد را داشت و تجربه های گرانسنگی از مدیریت مراکز علمی و فرهنگی و قدسی داشت و شخصیتی بسیار محترم در نزد علما و اهل علم بود.

وی در پایان گفت: وی تا آخر عمر روح مهربان و دلسوزانه و تعهد به اسلام و انقلاب را در دل خود خاموش نکرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha