یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مشرفی حوزه خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: امروز شاهدیم با مدیریت آیت الله واعظ طبسی، علاوه بر توسعه حرم مطهر رضوی، موقوفات این آستان، فراتراز مرزهای این دیار خاکی، گسترش یافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند با اشاره به جایگاه علما و بزرگان، گفت: امیرالمومنین علی(ع) در حدیثی فرموده اند"إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ ثُلِمَ‏ فِی الْإَسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة" به این معنی که وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به شخصیت آیت الله واعظ طبسی، افزود: ایشان عالمی مجاهد، یار و همراه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، مدیر بسیار توانمند، همرزم و همسنگر رهبری و ... بود.

امام جمعه موقت بیرجند، مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را سنگین توصیف کرد و یادآور شد: امروز شاهدیم که با مدیریت آیت الله واعظ طبسی علاوه بر توسعه حرم مطهر رضوی، موقوفات این آستان فراتراز مرزهای این دیار خاکی گسترش یافته اند؛ به گونه ای که در نقاط مختلف جهان آستان قدس دارای موقوفات زیادی است که زمینه ای برای گسترش اسلام در جهان می باشد.

  وی تصریح کرد: آیت الله واعظ طبسی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و خبرگان رهبری بودند و رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود نیز از ایشان به عنوان برادری مهربان یاد کردند و متوجه خواهیم شد که چه عالم بزرگواری را از دست داده ایم.

*انتخاب حکیمانه تولیت جدید

حجت الاسلام مشرفی در ادامه با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت جدید آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به امانت داری و جایگاه خوب مدیریت کلان کشوری  و بررسی های صورت گرفته، رهبر فرزانه انقلاب با درایت و با نگاه حکیمانه، او را به عنوان تولیت آستان قدس رضویی، برگزیدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha