سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تشییع شهدا

حوزه/ همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، بر دستان مردم ولایتمدار بیرجند تشییع شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، امروز  با حضور اقشار مختلف مردم از جمله  ر تشییع پیکر پنج شهید گنام در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد.

خواهر شهید محمود آماده  در خصوص شهید خانواده خود گفت: شهید آماده  در سال 1360 وارد حوزه علمیه شد و در 14 سالگی با دستکاری شناسنامه اش به جبهه رفت  و  در سال 1365 شهید شد.

خواهرشهید روحانی اظهارکرد: این شهید خوش رفتار و اخلاقی نیکو داشت  و هم چنین در تظاهرات و جریان های سیاسی شرکت می کرد و نماز شب به جا می آورد.

وی با اشاره به اینکه الان در بین ما حضور ندارد، عنوان کرد: تشییع شهدای گمنام بوی و عطر برادرم را به همراه دارد و من بسیار خوشحالم  که برادرم با شهادتش در راه خدا و برای انقلاب باعث آرامش ما در کشور شد.

خواهراین شهید روحانی در پایان گفت: خون سرخ شهدا به سیاهی چادر است و بانوان برای حفظ خون شهدا باید حجاب خود را رعایت کند.

همسرشهید محمد نظری هم  در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگا ما  با بیان اینکه جای خالی همسرم در تمام دوران زندگیم احساس می شود اظهارکرد: حضور شهدای گمنام جای خالی همسرم را کم رنگ می کند و به من امید می دهد که اگردوباره جنگ و دفاعی باشد حاضرم خودم به جبهه بروم و  شهید شوم.

خواهرشهیدعلی بیگمی نیزدراین مراسم  در خصوص شهید خانواده خود گفت:  این شهید در روستای نوغاب  ازتوابع بیرجند متولد شد و 5 سال ابتدایی را به تحصیل گذراندو سپس وارد مدرسه حوزه طلاب شد.

وی افزود: پس از تحصیل در حوزه  به جبهه رفت و در 22 تیرماه سال 1365 در سن 19 سالگی در عملیات کربلای یک مهران به شهادت رسید

 خواهرشهید اظهارکرد: از جمله خصوصیات بارز این شهید مردم دار بودن و خوش رفتاری وی با والدینش بود و اکنون در بین ما حضور ندارد جای خالی اش بسیار احساس می شود وبسیار خوشحال هستم که برادرم  برای  انقلاب اسلامی شهید شد و چون این شهادت در راه خدابوده  حتی حاضرم تعداد دو فرزندی که دارم را اگر دوباره جنگ شود به جبهه جنگ بفرستم.

وی افزود: برگزاری برنامه و یادواره ها در خصوص شهدا باعث زنده کردن یاد و خاطره شهدامی شود.

این خواهرشهید طلبه تصریح کرد: بدحجابی ها و بی عدالتی ها ی تواند به نوعی باعث پایمال شدن خون شهداشود که باید جوانان امروز رهرو راه شهدا باشند و ان ها را سرمشق زندگانیشان قرار دهند.

علی قاسمی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در حاشیه تشییع شهدا گفت: وی اظهار داشت: این شهدا در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده که دوتن از این شهدا 21 ساله، سه شهید دیگر با سن 24 سال، 20 و 29 سال بوده که در عملیات خیبر در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha