شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار - بیرجند

حوزه /مدیر مدرسه رضویه بیرجند با تاکید بر اهتمام همگان بردرک فلسفه روزه گفت: رمضان باید تداعی کننده معاد برای ما باشد.

حجت الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در بیرجند با اشاره به  اینکه  رمضان ماه نزول نعمت های الهی است اظهار داشت: خداوند در این ماه، درهای رحمت خود را به روی تمام بندگانش باز کرده است و همه ی خوبی های ماه مبارک رمضان بخاطر این است  که قرآن در این ماه بر قلب پبامبر نازل شده است.

وی ادامه داد: فلسفه روزه در این است که ما اهل قرآن باشیم و بر خواندن و تفهیم این کتاب شریف اهتمام داشته باشیم.

مدیر مدرسه رضویه بیرجند با اشاره به آیه «هدى للناس و بينات من الهدى و الفرقان  » گفت : قرآن كريم کتاب هدایت و روشنگری انسان هاست ، همان روشنگرى كه مى تواند براى طبقات مختلف حق را از باطل جدا كند، و انسان ها را به سوی تعالی و رشد هدایت دهد.

حجت الاسلام  دلدار، همچنین طبق آیه "كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم" اضافه کرد: خداوند روزه را در ماه مبارک رمضان بر بنده اش مقدر کرده و بر او واجب دانسته است تا سایر بندگان او را درک کنند و با تقویت روح خود زمینه را برای کنترل گوش و زبان و چشم و سایر جوارح بدن را فراهم کنند و مغلوب خواسته های نفسانی خودش نشوند .

وی افزود:انسان با تقویت نفس لوامه می تواند حکمت گرسنگی و تشنگی را درک کرده و با این امر  قیامت  و معاد را برای خود تداعی کند .

مدیر مدرسه رضویه بیرجند تصریح کرد: البته  امروزبرخی به درستی فلسفه روزه گرفتن را درک نکرده اند، یکی از اهداف مهم این ماه صرفه جویی است ولی متاسفانه  عده ای در این ماه دچار اسراف و تجمل گرایی و برپایی سفره های آنچنانی می شوند، لذا  امروز روحانیت باید در بیان فلسفه روزه برای عموم مردم تلاش وافری نماید

وی در پایان  ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ دین اسلام و تقویت خویشتن است و طلاب باید از این فرصت بهترین استفاده را برای تقویت فرهنگ ناب محمدی در سطح جامعه انجام دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha