جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
اوحدی - بعثه رهبری در خراسان جنوبی

حوزه / مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، پاسخ ندادن به شبهات جوانان را باعث انحطاط جامعه دانست و گفت: امروز باید روحانیون تمام شبهاتی را که دشمنان علیه جوانان کشور القاء می‌کنند، شناسایی و پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام اوحدی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ظهر امروز تجمع طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، با اشاره به بی کفایتی رژیم آل سعود اظهار کرد: امروز عربستان با دیروزش متفاوت است و حوادث اخیر مکه نشان می‌دهد زمام حکومت در دست فرقه‌هایی است که در این کشور شکل گرفته است.

وی یکی از عوامل مؤثر در این حادثه را بی تجربگی عنوان کرد و افزود: مجموعه‌ای از جوانان بی تجربه و متکبر، زمام امور عربستان را در دست دارند که متأسفانه به خاطر این بی تجربه‌گی، شاهد اتفاق افتادن چنین حوادث تلخی در مکه هستیم.

حجت الاسلام اوحدی با ابراز تاسف از جنایت های اخیر رژیم آل سعود در منطقه عنوان کرد: حمله به یمن و قتل عام مسلمانان توسط آل سعود فقط برای سرپوش نهادن به اختلاف زیادی که در میانشان وجود دارد.

این استاد حوزه ، عامل سقوط جرثقیل در مکه را یک عامل غیر طبیعی دانست و تصریح کرد: مفتی‌ها عامل سقوط جرثقیل را بلاهای طبیعی می‌دانند و  این با وقاحت تمام گفته که جرثقیل برای خدا سجده کرده است . 

حجت الاسلام اوحدی، با بیان این که مراسم حج شدیداً امنیتی است و مسن‌ترین نیروی امنیتی این مراسم تنها 24 سال سن دارد، خاطر نشان کرد: متأسفانه نیروهای امنیتی باتجربه عربستان اکنون سرگرم جنگ‌های دیگر و حضور در کشورهای بحرین، سوریه، لبنان و یمن هستند و آدم کشی در کشورهای اسلامی را اداره می‌کنند.

 وی با اشاره به مسئولیت سنگین طلاب و روحانیون گفت: طلاب و روحانیون باید به شبهاتی که در بین جوانان مطرح می شود پاسخ دهد زیرا دشمن با ایجاد این شبهات در حال جذب نیرو می باشد.

 مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی پاسخ ندادن به شبهات جوانان را باعث انحطاط جامعه دانست و گفت: استکبار فرقه ها و گروهک هایی چون داعش، النصره، التحاد و ... را به وجود می آورد و حمایت می کند، اما انگیزه ی به وجود آمدن آن ها از آنجایی است که به شبهات پاسخ داده نمی شود و از این بابت است که جوان ها جذب این گروه ها می شوند.

وی وحدت و انسجام بین مسلمانان را عامل پیروزی بر جبهه حق عنوان کرد و گفت: برخی به دنبال اختلاف انداختن عمیق بین شیعه و سنی هستند که باید به این موضوع نیز توجه جدی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha