دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله واعظ طبسی

حوزه/ مراسم بزرگداشت و ترحیم آیت الله واعظ طبسی درشهرستان خواف برگزار و علت ایجاد رخنه غیر قابل جبران با فقدان یک عالم دینی، تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت‌الاسلام جوانشیری در مراسم ترحیم آیت الله واعظ طبسی در مسجد الزهراء خواف به تبیین و چرایی ایجاد ثلمه با فقدان یک عالم دینی در جامعه اسلامی و رخنه ای غیرقابل جبران در حدیث رسول خدا(ص) پرداخت و ابراز داشت: راز در این است که رسیدن به درجات عالیه علم و دانش و شکل گیری شخصیت یک عالم کار ساده ای نیست و گاهی صد سال لازم است تا یک عالم تحویل جامعه شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی خواف در بیان نقش عالم دین، گفت:  عالم کسی است که به ظرایف مبانی فقهی اشراف کامل دارد و رسیدن به چنین مرتبه ای کار بسیار دشواری می باشد.

حجت الاسلام جوانشیری در ادامه با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی کارنامه درخشانی در امور دارد، گفت: آن مرحوم از سال ۱۳۳۵ مبارزه با اختناق شاهنشاهی را شروع کرد و بارها به زندان افتاد.

وی درباره خدمات این مرد بزرگ در توسعه حرم و بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که آن را همچون نگینی بر انگشتر کشور ایران به درخشش در آورده است، یادآور شد: مبارزه با تحجر دینی و تندروی سیاسی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی این شخصیت والا مقام بود که اگر جلوی این جریان گرفته نمی شد، امروز در استان خراسان مصیبت بزرگی وجود داشت.

رئیس ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی خواف در پایان افزود: خدمت به دفتر امور اهل سنت حوزه علمیه خراسان، قدرت و سعه صدر با برادران وعالمان اهل سنت را می توان از اقدام های تقریبی مرحوم آیت الله واعظ طبسی عنوان  کرد.

گفتنی است: مراسم مشابهی در شهرستان های درگز، سرخس و فریمان برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha