پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/برای جامعه اسلامی روشن است که در دستگاهای اداری فساد وجود دارد؛ اما صرف گفتن اثری ندارد، باید راه اصلاح را در پیش گرفت ولی تا کنون این عمل صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» مراسم روز هفتم دهه اول محرم، امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دکترلاریجانی، رئیس  مجلس شورای اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری،  معاون جامعه مدرسین و اقشارمختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد که در این مراسم  حجت الاسلام  والمسلمین حسینی خراسانی گفت: با نگاه و دقت در کلام و سخنان امام حسین(ع) در مناسک حج سال 60 و 61 هجری، انسان به مسائل و پیامهای نو و تازه ای می رسد.

سخنران این مراسم افزود: کلام  امام حسین(ع) از همان مبادی آمده که سخنان پدر بزگوار او یعنی حضرت علی(ع) آمده است و این نشان از اهمیت سخنان و پیام ها دارد.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: یکی از این پیام ها، اصلاح امور ارزشی و الهی امت است و اساسا قیام امام برای اصلاح است و یکی از موارد اصلاح، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: اگر این فریضه در کشور اجرا شود قطعا شاهد این همه ناهنجاری اخلاقی و فرهنگی و مباحث غیر ارزشی  نخواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین گفت: اگر تاکنون این همه ضد ارشها ارزش و هویت پیدا کرده؛به خاطر این است که   امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی  اجرا نشده است.

 وی بیان داشت: خیلی از قیام کنندگان برای جذب افکار و مردم، شعار سر دادند، ولی در عمل کاری نکردند و بلکه خود هم زمینه اجرای فساد را فراهم کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی عنوان کرد: مصلح واقعی کسی است که خود دارای ارزش های دینی باشد و امام حسین(ع) مصلح واقعی بوددند، چون توانستند ارزشهای دینی و الهی را در خود تجلی دهند.

وی با اشاره به وجود برخی نارسایی ها و نابرابری ها  مانند اختلاس 3 میلیاردی و حقوق های نجومی گفت: برای جامعه اسلامی روشن است که در دستگاهای اداری فساد وجود دارد؛ اما صرف گفتن؛  اثری ندارد، باید راه اصلاح را در پیش گرفت ولی تا کنون این عمل صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با انتقاد از سخنان بعضی مسئولین که گفته اند فساد در کشور نظامند شده، اظهار داشت: این چه سخنان بی ارزشی است که این افراد می زنند، با حرف زدن، اصلاح ایجاد نمی شود باید در عمل اجرا کرد.

 عضو جامعه مدرسین افزود: در این کشور با تکیه بر سخنان اهل بیت(ع) می شود  اصلاحات ایجاد کرد؛ اما نخواستیم این کار را به اجرا در بیاوریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha