پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسن انصاری - امام جمعه لردگان

حوزه/ امام جمعه لردگان گفت: به یقین زمانی مشکلات از جامعه رخت بر خواهد بست که اسلام و ارزشهای اسلامی در بین عموم مردم نهادینه شود و این مهم از سوی حوزه های علمیه و با تربیت طلاب مهذب شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام حسن انصاری، امام جمعه لردگان، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهرستان، با اشاره به اینکه خودشناسی لازمه خداشناسی است، تصریح کرد: اگر می خواهیم به خدا برسیم باید در مرحله نخست به فلسفه وجودی خود پی ببریم و خودمان را بشناسیم که اگر این شد به یقین خدا را هم خواهیم شناخت.

وی با بیان این که خودشناسی یکی از راههای اصلاح نفس است، خاطرنشان کرد: اگر انسان بخواهد به کمالات نفسانی برسد باید نخست عیوب خود را اصلاح کند چراکه دور شدن از رذایل اخلاقی، انسان را به معرفت نفس می رساند.

حجت الاسلام انصاری به آثار و نتایج خداشناسی در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: کسی که خدا را بشناسد، تنها نخواهد بود چراکه خداشناسی سبب بی نیازی از خلق می شود؛ خداشناسی، نیروی هر توان، روشنای تاریکی و شفای هر بیماری است.

وی در ادامه به نقش تربیتی حوزه های علمیه خواهران در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: به یقین زمانی مشکلات از جامعه رخت بر خواهد بست که اسلام و ارزشهای اسلامی در بین عموم مردم نهادینه شود و این مهم از سوی حوزه های علمیه و با تربیت طلاب مهذب شکل خواهد گرفت.

امام جمعه لردگان با اشاره به اینکه طلبه‌ ها برای اینکه بخواهند به درجات علمی برسند باید سالیان طولانی به مطالعه و تدریس و تدوین تقریرات دروس حوزوی مشغول باشند، اما برخی از طلاب این مسیر را در سالیان کوتاهی طی می کنند، ابراز کرد: نخستین راهکار برای رسیدن به درجات والای علمی، رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان است.

این مقام مسئول در ادامه به تبیین راه و رسم طلبگی پرداخت و اظهار کرد: یکی از بهترین و والاترین وسایل جهت رسیدن به قرب خداوند، تحصیل در حوزه‌ های علمیه و رعایت زی طلبگی است.

وی با تأکید بر اینکه محور اولیه طلبگی توجه به هدف است، گفت: هدف دین ‌شناسی و دین ‌دار شدن و دین ‌دار کردن است؛ یعنی شاخص طلبگی این است که در مرحله نخست دین ‌شناس واقعی بشود و بعد همراه دین‌ شناسی، دین ‌باور و به این دین ‌داری عملاً متعهد شود و پس از آن برای متدین کردن دیگران زمینه ‌سازی کند.

مؤسس حوزه علمیه خواهران لردگان، حفظ اصالتهای حوزوی را ضروری دانست و خطاب به مجموعه مدیریتی و طلاب خواهر این مدرسه علمیه تأکید کرد: اولویت دهی به تهذیب و خودسازی و مراقبه و محاسبه مداوم، حضور عالمانه و انقلابی حوزویان در صحنه، دفاع جانانه از مکتب امام راحل و خط اصیل ولایت فقیه، حضور و مشارکت طلاب و دانش ‌آموختگان در گفتمان های علمی و ایفای نقش فعال در فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی از راهبردهای اصلی است که لازم است همگان بدان اهتمام جدی داشته باشند./

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha