جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدضیاءالدین هاشمی امام جمعه آوج

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: براساس سفارش مقام معظم رهبری، علما و روحانیان باید تعامل خود با مردم، به ویژه نسل جوان را قوی تر کرده و به شبهات دینی آنان عالمانه و به روز پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدضیاءالدین هاشمی، در مراسم افتتاح مدرسه امیرالمومینن(ع) شهرستان آوج گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند.

امام جمعه شهرستان آوج، حوزه های علمیه را مسئول معرفی و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) خواند و بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید به رسالت خود در پاسخگویی به نیاز جامعه بشری به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان، اظهارکرد: دشمن به دنبال شبهه سازی در دین بوده وحوزه‌ها مکلف به جوابگویی در این زمینه هستند و طلاب و روحانیون باید در خط مقدم این جبهه قرار گیرند.

حجت الاسلام هاشمی، تبیین و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاقی اسلامی در جامعه را از دیگری وظایف حوزه های علمیه بر شمرد و افزود: رشد علمی، اخلاقی و سیاسی جامعه باید با نقش آفرینی حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان آوج خاطرنشان کرد: رسالت عظيم حوزه هاي علميه در حفظ دين و مقابله با انحرافات بسیار سنگین است، زيرا حفظ فرهنگ دینی از هر گونه آسیبی و ارائه درست آن، خود يك نوع فرهنگ  سازی است.

حجت الاسلام هاشمی، ارتباط بین روحانیون و جوانان را مهم دانست و گفت: براساس سفارش مقام معظم رهبری، علما و روحانیان باید تعامل خود با مردم، به ویژه نسل جوان را قوی تر کرده و به شبهات دینی آنان در هر شرایطی پاسخ دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha