شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت اظهار داشت: ما باید به وضعیت فعلی افراد و عمل صالحشان نگاه کنیم و لذا ملاک انقلابی ماندن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت، صبح امروز در جمع طلاب جدیدالورد این مدرسه به تبیین مسئله انقلابی ماندن اشاره کرد و اظهار داشت: با انقلابی بودن افراد و به خصوص خواص جامعه، راه را با مشکل کمتری به پایان خواهیم رساند.

وی افزود: انسان به خاطر روحیات، اخلاق و صفات خاصی که دارد، اگر از تقوای الهی برخوردار نباشد، هر لحظه امکان دارد تغییر کند و در نهایت سقوط کند و این سقوط درباره کسانی که در جامعه از پست و مقام و یا ثروت و زندگی مرفهی برخوردارند بیشتر صادق است.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت ادامه داد: لذا زندگی افرادی که در این بحث ذکر شد و یا کسانی که در طول انقلاب شاهد بوده ایم، این مطلب را اثبات می کند که چه بسا برخی ابتدا متدین و انقلابی اند و جزء پیشگامان دفاع از اسلام بوده اند، اما به خاطر نداشتن ارتباط مستمر با حضرت حق و گرفتار شدن به وسوسه های شیطانی، به تمام سوابق خود پشت پا زدند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد در جمع طلاب این حوزه بیان کرد: پس بنابراین ما باید به وضعیت فعلی افراد و عمل صالحشان نگاه کنیم و چنانچه که حضرت امام خمینی(ره) در پایان وصیت نامه الهی خود به این موضوع اشاره کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرماید که "اَلاِبْقاءُ علي الْعَمَلِ حَتّي يَخْلُصَ اَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ" باقی ماندن بر عمل برای خالص شد آن و جلب رضای خداوند، سخت تر از اصل عمل است و لذا می توان به بیان دیگر گفت که انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha