دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت گفت: دنیا امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) بوده و روحانیون باید در معرفی آموزه های دینی تلاش جدی نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در نشست با خانواده های طلاب و روحانیون این مدرسه علمیه که عصر امروز برگزار شد، با تاکید بر توجه به دستورات قرآنی در مورد مدیریت دینی اظهار داشت: شرافت و نجابت و طهارت خانوادگی، در گزینش مدیران یک اصل بوده و  مادامی که خلاف آن ثابت نشده باشد، باید به آن بها داد.

وی افزود: حفظ حرمت شرافت خانوادگی بر همگان لازم است؛ ولی منتسبین به شخصیت های بزرگ باید بیشتر از دیگران، پاسدار حرمت و شرافت خود باشند و بدانند که حرمت شکنی و شرافت فکنی، از هر که سر زند، قبیح است ولی از آنهایی که منسوب به آن شجره های مبارکه اند، قبیح تر.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت بیان کرد: امروزه بر همگان لازم است که زینت دین و اولیای دین باشند و کاری نکنند که برای دین خدا و پیشوایان ننگ شمرده شوند.

وی اضافه کرد: ما شیعیان اهل بیت(ع) هم باید اسلام را پاس بداریم و چهره ی نورانی اسلام را در برابر مردم غیر مسلمان زیبا نشان دهیم، و هم تشیع را و چهره ی مبارک و زیبای دوستی و ولایت اهل بیت را به مسلمانان غیر شیعی، پاک و بی آلایش آن گونه که هست نشان دهیم؛ تا آنها بدانند که تشیع همان اسلام ناب است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد گفت: طلاب و روحانی به خاطر تلبس به لباس مقدس روحانیت، باید توجه کند که لباسش لباس تقواست و لباس تقوا بهترین لباس است. مردم از صاحبان این لباس نه تنها انتظار تقوا، بلکه انتظار عصمت دارند هر چند انتظاری بیش از حد و اندازه است.

وی خاطر نشان کرد: نباید کاری کرد که اعتماد مردم تبدیل به بدبینی و بدگمانی شود. البته مردم هم نباید گرفتار بدگمانی و سوء ظن باشند. خداوند در سوره حجرات در این مورد می فرماید که "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ يُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ يَأْکُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحيمٌ" یعنی اینکه باید از بسیاری از گمان ها پرهیز کرد و برخی از انها گناه است و در زندگی دیگران جستجو نکنید و از غیبت دوری کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha