یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت

حوزه/ به همت مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت، نشست بررسی "عوامل تاثیرگذار بر پذیرش رفتار اسلامی" در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام سید محمود موسوی نژاد، در نشست بررسی "عوامل تاثیرگذار بر پذیرش رفتار اسلامی"، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت، اظهار داشت: حمایت اجتماعی عبارت است از این که فرد از یاری و مساعدت جمع، شبکه های اجتماعی یا حتی دوستان، هم نشینان و شریکانی که در نیازهای مادی و معنوی خود، به آن اعتماد می کند برخوردار شود، یا آن که تصور کند از چنین باری هایی برخوردار است.

وی افزود: این نوع حمایت در دو بعد مادی و معنوی شکل می گیرد. در بعد معنوی نمونه هایی چون تائید جایگاه و منزلت فرد، همدردی و هم نوایی با او و مشارکت در احساسات و عواطف و در بعد مادی، کمک مالی، تامین نیازهای اقامتی و معیشتی بیانگر حمایت اجتماعی است.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت ادامه داد: حمایت های اجتماعی ممکن است در آمادگی افراد جامعه برای پذیرش آداب مطلوب آن جامعه نقش تقویت کننده داشته و تحمل فشارهای نقطه ی مقابل را آسان کند.

وی بیان کرد: حمایت ها سبب پیدایش پیوندهای پایدار میان افراد جامعه می شود. این پیوند گرچه اخلاقی است، بسیار موثر و بیانگر اعتمادی است که افراد به یکدیگر دارند. هر چه اعتماد افراد به یکدیگر بیشتر و همبستگی میان آنها چشمگیرتر باشد، علاقه مندی به رعایت آداب بیشتر خواهد بود.

استاد حوزه فارس افزود: دلبستگی و تعهد در نفوذ اجتماعی و آماده سازی دیگران برای پایبندی به ارزش های جامعه نقش مهمی دارد. نگرش ها و گرایش های افراد به شدت تحت تاثیر تعلقاتی است که میان افراد جامعه وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: چنانچه تعلقات به افرادی باشد که از عوامل های منفی، مثل قانون شکنی پیروی می کنند، جرم و تخلف در جامعه زیاد می شود و در صورتی که به قانون گرایی روی بیاورند اطاعت از قانون بیشتر می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت تاکید کرد: چنانچه فرد از حمایت قانونی برخوردار باشد زمینه ی برخورد و مقابله با انحرافات در جامعه فراهم می شود و افراد به هم نشینی با قانون پذیران رغبت پیدا می کنند.

حجت الاسلام موسوی نژاد در پایان این نشست گفت: اگر هدف از حمایت طلبی خودنمایی، مقامات دنیایی و مقبولیت یافتن نزد دیگران باشد، انسان را از عمل به شریعت خارج می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha