یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عابدی، مدیر حوزه فارس

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان فارس تعداد طلاب جدید الورود این حوزه را ۵۶۰ طلبه عنوان کرد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌ علمیه فارس ،در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه این استان كه در مسجد نو شیراز برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مدیریت در طول سال گذشته پرداخته و  تعداد افراد وارد شده به حوزه‌های علمیه فارس را در سال تحصیلی جاری، ۵۶۰ نفر اعلام كرد و اظهارداشت: متأسفانه امسال هیچ بودجه‌ای برای مباحث مشاوره و خانواده طلاب اختصاص نیافته است در حالی كه هم خانواده‌های طلاب و هم خود آنان در امور تحصیلی بسیار به این مشاوره‌ها نیازمندند.

مدیر حوزه علمیه فارس از اعزام ۲۳۶ نفر از طلاب به دوره‌های هجرت بلندمدت در فارس خبر داد و گفت: یكی از طرح‌هایی كه مركز مدیریت حوزه‌های علمیه دنبال می‌كند طرح «بینات» است كه در آن ارزش‌های دینی ترویج داده می‌شود و طلاب بلندمدت می‌توانند در این طرح شركت كرده و هر كدام ۵۰ منطقه را پوشش دهند و طلاب سفیران نیز در پایه ۳ می‌توانند این قدم بلند را بردارند.

وی، اعزام ۳۰۰ نفر از طلاب فارس به اردوی راهیان نور و همچنین اجرای ۹۰ اردو ویژه طلاب و خانواده‌های آنان را در ایام نوروز یادآور شد و گفت: مدارس امین در شیراز به حق حرف اول را می‌زنند كه در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه  از اجرای نظام جدید آموزشی در دو مدرسه علمیه منصوریه و محمدیه شیراز خبر داد و افزود: همچنین امسال كانون‌ قرآن و عترت در معاونت آموزشی فعال شد به طوری كه در زیباخوانی و حفظ قرآن سه نفر از طلاب به مسابقات كشوری راه پیدا كردند.

عابدی با بیان اینكه سه نفر مبلغان طرح هجرت بلندمدت و ۶ نفر از سفیران به المپیاد علمی حوزه‌های علمیه راه پیدا كردند، گفت: با توجه به درخواست‌های مكرر طلاب برای بحث درس خارج، پیگیری‌های متعددی نیز از قم شده است و آرزو داریم در آتیه نزدیك با همكاری شورای عالی حوزه‌های علمیه این مسئله محقق شود.

مدیر حوزه علمیه فارس اجرای دوره‌های میثاق طلبگی را از جمله فعالیت‌های انجام شده در این مركز برشمرد و گفت: این دوره امسال در ۴ نقطه فارس كه سه نقطه در شیراز و یك مكان در جهرم بود، اجرا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha