پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‌ که نسل امروز انقلاب باید با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند، گفت: تداوم انقلاب و آرمان های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل های آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران که در مدرسه علمیه کوثر قزوین برگزارشد، بر ضرورت استفاده از فرصت ها تاکید کرد و بیان داشت: طلاب باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

امام جمعه قزوین به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلابی بودن حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: منویات مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه های علمیه همیشه راهگشا بوده است و اساتید، مدیران و طلاب مدارس باید در این مسیر حرکت کنند. 

وی، ارتباط بیشتر اساتید و طلاب با آحاد مردم به خصوص نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت:  براساس سفارش مقام معظم رهبری، علما و روحانیان باید تعامل خود با مردم، به ویژه نسل جوان را قوی تر کرده و به شبهات دینی آنان در هر شرایطی پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  به نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه خواهران در کشور اشاره و اظهارکرد: حوزه های خواهران نیز با تربیت بانوان طلبه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی و انحرافات دارند.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد:  با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان و توطئه های آنها برای جدایی نوجوانان و جوانان از دین و اعتقادات، باید با تربیت طلاب توانمند، آنها بتوانند با درایت و تیزبینی نوجوانان و جوانان را نسبت به شبهات و انحرافات آگاه سازند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خواهران و بانوان بخشی از پیکره این جامعه هستند و می توانند در بستر حوزه های علمیه در ترویج و تببین اندیشه های امام راحل و انقلاب اسلامی موفق عمل کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‌ که نسل امروز انقلاب باید با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند، گفت:  تداوم انقلاب و آرمان های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل های آینده است.

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین، بصیرت افزایی در حوزه های علمیه را مورد تاکید قرارداد و بیان داشت: بحث بصیرت افزایی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید بیش از پیش به این امر مهم در حوزه‌ها پرداخته شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اگر دلمان به نهج البلاغه، قرآن، احادیث و روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) متصل شود، همه جا ما را یاری خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha