دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع اعضای بسیج رسانه قزوین

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که ابلاغ و معرفی امام علی (ع) یک کار رسانه‌ای به گستردگی بود، گفت: رسانه ها باید با تفکر دینی و اسلامی و رعایت اخلاق رسانه ای، به مسائل بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع اعضای سازمان بسیج رسانه قزوین با تبریک دهه ولایت وامامت، گفت: واقعه غديرحادثه اى تاريخى نيست كه در كنار ديگر وقايع به آن نگاه شود، بلکه مسئله ولایت و رهبری بودن دراین واقعه به خوبی نمایان است.

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین ادامه داد: غدير، روز حماسه جاويد، روز ولايت، امامت و اسلام و قرآن و عترت، و روزى است كه پيروان واقعى مكتب حيات‏بخش اسلام آن را بزرگ وارزشمند می دانند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به رسانه ای بودن این واقعه درآن زمان اشاره و اظهارکرد: این واقعه نسل به نسل به ما انسان ها به خوبی انتقال داده شد و حضرت محمد (ص) توانستند در این راه به خوبی ابلاغ خود را به مردم ارائه نماید.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی، در ادامه به اخلاق رسانه ای اشاره کرد و بیان داشت:  اخلاق قرآنی و دینی موجب موفقیت انسان ها در طول زندگی می شود و پیامبران و انبیای الهی انسان های کاملی بودند وما نیز برای رسیدن به اخلاق الهی به دنبال چنین شخصیت هایی باید باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رسانه ها باید با تفکر دینی و اسلامی، به مسائل بپردازند، از این رو جزیره ای بودن آنها مورد انتظار هیچ نهاد و قشری نبوده و نیست.

امام جمعه قزوین، نخستین بنیانگذار رسانه را خداوند عالم دانست و ادامه داد: اخلاق قرآنی و دینی موجب موفقیت انسان ها در طول زندگی می شود و پیامبران و انبیای الهی انسان های کاملی بودند و ما نیز برای رسیدن به اخلاق الهی به دنبال چنین شخصیت های باید باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، رسالت اصلی خبرنگاران را همانند انبیا ء الهی دانست واظهارکرد:  درواقع اگر بخواهیم با استفاده از آیات قرآن و اصطلاحات رسانه‌ها کار انبیاء را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که کار انبیاء الهی هم خبررسانی و اطلاع رسانی بوده است.

وی ادامه داد: خداوند به پیغمبر(ص) می‌ فرماید درباره خبر بزرگ، اطلاع رسانی نمایید و حضرت رسول گرامی اسلام (ص) هم در این راستا خبر بزرگ را قیامت و ولایت امام علی(ع) معرفی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که ابلاغ و معرفی امام علی (ع) یک کار رسانه‌ای به گستردگی بود، خاطرنشان کرد: این مهم نشان می‌دهد که ولایت به تمام اتفاقات رسانه‌ای آبرو می بخشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که جایگاه نماز، قیامت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی در نگاه خدای متعال در قرآن چیست و جایگاه فعلی آن‌ها را در رسانه‌ها مورد بررسی قرار دهیم و تلاش کنیم، قلم و نگاه رسانه‌ها را با مبانی قرآن همراه کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha