جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یکی از وظایف حوزه های علمیه را تولید فکر برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ما پاسداری از انقلابی است که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده، به همین دلیل نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: هر در حوزه کارهای پژوهشی زیادی شده اما این کارها از باب علاقه خود فرد به تحقیق بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: وقتی پژوهش علما را می بینیم متوجه می شویم که کارهای بسیاری انجام شده، اما در حال حاضر در حوزه حوزه های علمیه کمتر به امر پژوهش بها داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه در آیات قرآن بر تدبر، تفکر و علم آموزی تاکید شده، ابراز داشت: همه اینها به پژوهش مرتبط است، لذا باید طلاب را به این سمت و سو سوق داد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «اساسی ترین کاری که امروز بر عهده حوزه علمیه است، تولید فکر است» گفت: باید تبیین دقیق معارف اسلامی به صورت تحکیمی برای مردم صورت گیرد و اگر این مطالب به صورت عمیق بیان نشود قطعاً مردم نخواهند پذیرفت.

وی تاکید کرد: در عرصه پژوهش نیاز است کار خودجوش، جهادی و به صورت «آتش به اختیار» در حوزه های علمیه انجام شود تا سبب تحول در این عرصه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری یکی از وظایف حوزه های علمیه را تولید فکر برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ما پاسداری از انقلابی است که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده، به همین دلیل نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

وی از تولید فکر به عنوان سوخت انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: این سوخت باید توسط طلاب ایجاد شود؛ برای رسیدن به تمدن اسلامی که خواسته مقام معظم رهبری نیاز است تولید فکر و پرورش انسان صورت گیرد و هر دو مورد بر عهده حوزه های علمیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha