دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام الهی راد - خوزستان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که دین بدون تفکر فلسفی قابل دفاع نیست، گفت: باید با علم فلسفه دین، به شبهات موجود در جامعه پاسخ داد و شبهه زدایی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ صفدر الهی راد، در آیین افتتاحیه دوره «آشنایی با نظام تفکر دینی» که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان این‌که دستیابی به تمدن اسلامی نیازمند 2 شرط اصلی یعنی «تولید فکر و علم» و «پرورش و تربیت نیرو» است، اظهار داشت: برای تولید فکر و علم ابتدا باید از منابع اسلامی موجود بهره جست و سپس با اتکا به آنها، به پرورش و تربیت نیرو پرداخت.

وی بابیان این‌که دشمن امروز به بدترین نقطه نظام اسلامی و شیعیان تهاجم آورده است، گفت: دشمن امروزه به جایی حمله کرده که ما تاکنون توجهی بدان نداشته‌ایم و برای آن پیش‌بینی‌های خاصی را انجام نداده‌ایم! و آن نقطه تفکر دینی ملت بوده است.

این استاد حوزه علمیه، بابیان این‌که هدف اصلی دشمن، تخریب تفکر دینی ملت ایران است، تصریح کرد: ما طلاب محافظان دین هستیم و برای دفاع از دین باید اقدامی جدی و بایسته انجام دهیم.

حجت‌الاسلام‌ الهی راد، بابیان این‌که دین بدون تفکر فلسفی قابل دفاع نیست، ابرازداشت: یکی از عمده مشکلات ما در دانشگاه‌های کشور، عدم دفاع از دین به‌وسیله تفکر فلسفی است و امروز، یک دانشجو به‌محض مواجهه با شبهه، استحاله می‌شود! پس باید با علم فلسفه دین، به شبهات موجود در جامعه پاسخ داد و شبهه زدایی کرد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اجرای دوره «آشنایی با نظام تفکر دینی» در حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: این‌گونه دوره‌ها باید در سطح استان‌ها فراگیر شود؛ چراکه برگزاری آنها سبب تقویت تفکر دینی طلبه شده و این مهم کمک شایانی به او در راستای پاسخ به شبهات و مسائل روز بشری می‌کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha