دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دوره آشنایی با نظام تفکر دینی

حوزه/ دوره «آشنایی با نظام تفکر دینی» امروز با برگزاری آیین افتتاحیه‌ای آغاز و تا سال تحصیلی آینده با شرکت قریب به ۵۰۰ نفر از طلاب خوزستانی، ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین افتتاحیه دوره "آشنایی با نظام تفکر دینی"، امروز با حضور میدان حوزوی و بیش از 200 طلبه خوزستانی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در این مراسم، کمال انسان را به شایستگی‌های علمی او دانست و بیان داشت: عصر کنونی، عصر تضارب آراء، افکار و اندیشه‌های مختلفی است که با توجه به نیاز بشر و انسان‌ها شکل می‌گیرد.

وی، بلوغ نهایی بشریت را در زمان ظهور منجی عالم بشریت خواند و اذعان داشت: بلوغ نهایی زمانی است که امام زمان (ع) ظهور می‌کنند و در آن زمان، همه علوم در جوامع بشری، به اوج خودشان می‌رسند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، یکی از وظایف طلاب در عصر حاضر را آماده‌سازی مردم برای آن دوران مطرح کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید با تقویت معلومات دینی خویش، مردم را برای آن عصر نهایی که علم بشری به نهایت خویش می‌رسد، آماده سازند و این مهم‌ترین وظیفه آنان است.

حجت‌الاسلام‌ سید صفدر الهی راد، استاد حوزه علمیه قم، نیز در این مراسم بابیان این‌که دستیابی به تمدن اسلامی نیازمند 2 شرط اصلی یعنی «تولید فکر و علم» و «پرورش و تربیت نیرو» است، اظهار داشت: برای تولید فکر و علم در ابتدا باید از منابع اسلامی موجود بهره جست و سپس با اتکا به آنها، به پرورش و تربیت نیرو پرداخت.

گفتنی است، دوره «آشنایی با نظام تفکر دینی» از امروز آغاز و تا سال تحصیلی آینده ادامه دارد که بنا به گفته حجت‌الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، قریب به 500 نفر از طلاب پایه 4 به بالا استاندر آن شرکت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha