شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفير ايران در اردن

حوزه/ سفير ايران در كشور اردن دفاع از حريم اهل بيت(عليهم السلام) در سوريه را علاوه بر نگاه ديني، به واسطه دفاع از سياست، تفكر و نهضت امام خميني(ره) عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، مجتبي فردوسي‌پور، در اجلاسيه اساتيد اعزامي حوزه علميه خراسان، دفاع از حريم اهل بيت(عليهم السلام) در سوريه را علاوه بر نگاه ديني، به واسطه دفاع از سياست، تفكر و نهضت امام راحل عنوان كرد.

وي با اشاه به بزرگ بودن هدف و نيز ارزشمندي خون شهيدان در اين عرصه مهم، شناخت دوست و دشمن در عرصه‌هاي خارجي و داخلي را ضروري برشمرد و تصريح كرد: اگر با عينك سياست خارجي به مسائل منطقه نگاه كنيم، حضور ما در منطقه، غير از دفاع از حريم اهل‌بيت (عليهم‌السلام)، دفاع از فلسطين است و اگر سوريه از دست برود، پشت مقاومت خالي خواهد شد.

هر جا پرچم فلسطين از دستمان افتاده، آسيب ديده‌ايم

وي با بيان اينكه نكته اساسي و مبنايي در ايجاد نظام جمهوري اسلامي ايران، مقابله با اسرائيل و استكبار جهاني است، ابراز داشت: مسئله فلسطين اهميت بسيار زيادي براي نظام جمهوري اسلامي دارد و هر جا پرچم فلسطين از دست ما افتاده، آسيب ديده‌ايم و نقطه بازگشت ما به عقب بوده است.

فردوسي‌پور، مسئله فلسطين را هم‌چون كاتاليزوري براي شناخت دوست از دشمن معرفي كرد و گفت: متأسفانه برخي از كشورهاي عربي به دليل مخالفت ايران با اسرائيل، با اتخاذ سياست «دشمنِ دشمنِ من، دوست من است»، به هم‌نشيني و هم‌دستي با اسرائيل مي‌پردازند.

سفير ايران در اردن به تحولات منطقه اشاره و تصريح كرد: هدف اساسي انقلاب و امام خميني(ره)، نابودي اسرائيل بود نه اينكه سلسله پهلوي سقوط كند كه البته خيلي‌ها در اوائل انقلاب متوجه اين مسئله نشدند.

تثبيت، تقويت و توسعه اسرائيل با تشكيل گروه‌هاي تكفيري

وي، ارتقاء آگاهي كشورهاي منطقه و تأسيس گروه‌هايي همچون حزب‌الله لبنان را از پيامدها و آثار بارز انقلاب اسلامي ايران معرفي كرد و افزود: شكست، نتيجه جنگ‌هاي ارتش متحد عربي با اسرائيل بود، اما گروه كوچكي مثل حزب الله با الگوگيري از تفكرات انقلاب اسلامي ايران، براي اولين بار اسرائيل را به پشت مرزهاي آبي لبنان عقب راند.

سفیر ایران در اردن در خصوص تشكيل گروه‌هايي چون القاعده، طالبان، داعش و جبهة النصره توسط استكبار جهاني، خاطرنشان كرد: تشكيل همه اين گروه‌ها جهت تثبيت، تقويت و توسعه اسرائيل بوده است و شكست مفتضحانه اسرائيل در جنگ 33 روزه و باختن قافيه در مقابله با حماس، باعث شد آن‌ها به استفاده از ايادي درجه دو و سه خودشان در كشورهاي عربي روي آورند.

شاخصه‌هاي ايجاد توازن در سياست خارجي

وي به موضوع توازن ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با كشورهاي منطقه و ساير كشورهاي جهان اختصاص داد و در اين رابطه عنوان كرد: ما براي اين‌كه در ارتباط با كشورهاي منطقه دچار چالش نشويم، بايد مسئله متوازن كردن سياست خارجي كه يكي از تأكيدات رهبر معظم انقلاب نيز مي‌باشد را پيگيري كنيم.

فردوسي‌پور ادامه داد: يكي از شاخصه‌هاي ايجاد توازن در سياست خارجي، هدفگذاري صحيح و استفاده از اهرم‌هاي فشار در برابر دشمنان است.

وي، داشتن دست برتر در موضوعات مختلف را از لوازم ايجاد توازن در سياست خارجي دانست و اظهار كرد: حوزه دفاعي و ساخت موشكي كشور، همراهي مردم و افكار عمومي حول دوام و قوام نظام، رهبري و ولايت فقيه، حضور پرقدرت در مذاكرات و موضوعات فرهنگي، از عوامل ايجادكننده دست برتر ايران در منطقه و جهان است.

رهبري، ركن ركين نظام

فردوسي پور با بيان اين‌كه بقا و دوام نظام اسلامي به انسجام و وحدت ملي وابسته است و با تصريح اين نكته كه در تمام منطقه، تنها ايران كانون رهبري مستقل دارد، گفت: رهبري، ركن ركين نظام ماست و كشورهاي دنيااز داشتن اين شاه‌كليد محرومند.

وي گرد آمدن دور نعمت عظماي ولايت را همواره نتيجه‌بخش دانست و اضافه كرد: وقتي نظام جمهوري اسلامي در جهت صحيح حركت مي‌كند كه فرمان ولي فقيه ساري و جاري باشد.

سفير ايران در اردن بر اهميت رشد، نبوغ و بلوغ حوزه‌هاي علميه در تحقق آرمان‌هاي انقلاب و امام و نابودي اسرائيل تأكيد كرد و گفت: امروز دشمن همه ظرفيت‌هاي خود و گروه‌هاي ضد انقلاب را به كار گرفته تا در ايران، همچون ساير كشورهاي منطقه، بحران هويت و بحران مشروعيت ايجاد كنند.

طلاب چشم و چراغ نظام اسلامي

وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب و تأكيدات ويژه ايشان در مورد مسائل فرهنگي، طلاب را چشم و چراغ نظام اسلامي و سفيران فرهنگي كشور خواند و عنوان كرد: رسالت سنگيني كه حوزه‌هاي علميه بر دوش مي‌كشند، نقشي اساسي در تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي ايفا كرده و در اولويت قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha