جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه رجب

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: ماه رجب فرصت مغتنم و ممتازی برای رسیدن به قرب الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی با حضور در مسجد انصار الزهرا(س) قم در جمع معتکفان این مسجد که از طلاب، اساتید، مبلغان، دانش آموختگان و کارکنان جامعه الزهرا(س) هستند، عظمت شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) و جایگاه والای ایشان  در اسلام و نزد نبی مکرم اسلام را تشریح کرد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان روایاتی از منابع حدیثی اهل سنت، به تعبیر ویژه رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در مورد امیرالمومنین(ع) اشاره و عنوان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام با تعابیری همچون «کنفسی» و «نفسی» و امثال آن، امام علی(ع) را «جان» خود خوانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی افزود: در این روزهای پر برکت، خدا را بر نعمت بزرگ محبت اهل بیت(ع) شکر کنیم، زیرا این محبت، نعمتی است که افراد زیادی در دنیا از آن محروم هستند.

*احیای سنت اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

وی در ادامه به موضوع اعتکاف پرداخت و گفت: اعتکاف یک عمل مستحبی است که احیای آن از برکات انقلاب اسلامی است، خوب است معتکفان ارجمند در این روزها به یاد شهدا و امام راحل(رحمت الله علیه) باشند که زمینه این گونه عبادات را برای ما با جهاد و ایثار و شهادت به ارمغان آوردند..

این استاد حوزه گفت: اعتکاف سنت فراموش شده‌ای بود که به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و انقلاب اسلامی  احیا شد و هم اکنون مردم مومن ایران اسلامی در حدود ۶۰۰۰ مسجد در سراسر کشور از نعمت معنوی اعتکاف بهره مند هستند.

*نام روزهای ماه رجب بر درهای آسمان

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه به فضیلت روزه ماه رجب اشاره و عنوان کرد: از جمله روایاتی که «حاکم حسکانی» در کتاب «فضایل شهر رجب» جمع آوری نموده، روایتی است که در آن بیان شده است، نام روزهای ماه رجب بر درهای آسمان نوشته شده است و هر کس یک روز آن را روزه بگیرد و با تقوا به پایان برساند، آسمان و فرشته آن روز برای او دعا و طلب مغفرت می‌کنند و اگر بی تقوایی کند می‌گویند: «خودت زیان کردی»!

*دعا و نیایش راهکار برون رفت از بحران هویت

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارداشت: دنیای ما دنیای بحران‌هاست؛ محیط زیست، جنگ اتمی، آب، نفت و انرژی و غیره همه از بحران‌های امروز بشر است، ولی مهم ترین بحران بشر، بحران هویت است؛ بشر خود را گم کرده است و تنها چاره برای رفع این حیرت و سرگردانی، دعا و نیایش و ارتباط با خداست.

مدیر جامعة الزهرا(س) با توصیه معتکفان به استفاده از فرصت معنوی خلوت با خدا و رهایی از تمام قیدها، بیان داشت: در فرصت اعتکاف به خود و عمر گذشته خود فکر کنیم و به فکر جبران باشیم.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha