شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ مقام معظم رهبری افرادی را برای سرکشی به امور زندگی کسانی که حتی مخالفت علنی با ایشان دارند می فرستند و بارها تاکید به جذب حداکثری داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی  امروز در اولین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرت افزایی انتخابات با موضوع «حوزه و نظام اسلامی» که  در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  برگزار شد، در تشریح خاستگاه روحانیت بیان داشت: رسالت انبیا(سلام‌الله علیهم) و ائمه اطهار(علیهم السلام) همان خاستگاه اصلی روحانیت است و وظیفه اصلی روحانیت با توجه به این جایگاه شناخته می شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تاکید کرد: رفتار پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در ارتباط با دوست و دشمن باید مورد بررسی قرار گیرد و آیات متعدد قرآن کریم درباره منافقین، نشان‌دهنده اهمیت توجه به حضور آنها در جامعه زمان رسالت است.

وی افزود: همانطور که پیامبر(صلی الله علیه و آله) حکومت می کردند، علما هم که میراث داران ایشان هستند، اجازه حکومت دارند و وظیفه ی اصلی پیامبر(ص) دعوت مردم به خدا و گسترش خدامحوری در تمامی ابعاد زندگی مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: چیزی که معیار نزدیکی یا دوری ما به دیگران است، خدامحوری است و این مسئله از اصول مبانی سیاسی ماست.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه نکته دوم، زندگی پیامبر(ص) را دعوت حکیمانه مردم به خدا توسط ایشان خواند و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه و روحانیت اگر بخواهد مردم را به خدا دعوت کند، باید در امر دعوت مردم به سوی خدا، حکیمانه و منطقی حرکت کند.

وی در ادامه گفت: تعریف حکمت، کار حکیمانه و کاری که مسبوق به تامل و فکر است و در مقابل، کاری که با حکمت و عقل متضاد است، در زندگی پیامبر به روشنی مشخص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به آیه «اِنَّکَ لَعَلَی‌ خُلُقٍ عَظیم» اظهار داشت: برای اینکه راه دعوت به سوی خدا را کنیم، نیاز به خُلق رسول اللهی داریم و متاسفانه امروز در حوزه های علمیه از این مباحث فاصله گرفته ایم؛  برای حفظ میراث پیامبر(صل الله علیه و آله) باید ایشان را دوست داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه با تاکید بر رفتار پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) با دشمنان بیان داشت: دعای پیامبر(صل الله علیه و آله) بر مشرکانی که ایشان را اذیت کرده بودند برای تمامی ما درس عبرت است که با دشمنان خود باید چه رفتاری داشته باشیم و طالب خیر برای آنها باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری افرادی را برای سرکشی به امور زندگی کسانی که حتی مخالفت علنی با ایشان دارند می فرستند و بارها تاکید به جذب حداکثری داشته و دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی سیره و روش امام خمینی(رحمة الله) و مقام معظم رهبری را مطابق با سیره رسول الله(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) خواند و خاطر نشان کرد: ما باید تا جایی که می توانیم مانند ایشان عمل کنیم و در کنار آن بر روی مبانی اصولی بایستیم و از آنها دفاع کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه تاکید کرد: مبانی حوزه علمیه حرکت در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری است که همانا حرکت در جهت فرمایشات پیامبر(صل الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی در ادامه حضور حداکثری در انتخابات را جزو تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: توجه به اطرافیان یک کاندید برای انتخاب او و پایبندی وی و اطرافیانش به مبانی انقلاب از ملاک‌های انتخاب یک فرد است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، موضع گیری یک کاندید در مقابل دشمنان را از محورهای دیگر انتخاب اصلح خواند و بیان داشت: جذب افراد برای حضور حداکثری در انتخابات و بیان شاخص های رهبری در انتخاب فرد اصلح؛ دو امتحان الهی است که در حال حاضر بر عهده ی تمامی ماست.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه در پایان با اشاره به شخصیت «حجاج بن یوسف» اظهار داشت: علت گرفتاری مردم کوفه به شخصیتی همچون حجاج، قدر نشناسی از شخصیت حضرت علی(علیه السلام) بود و امیدواریم با موفقیت در انتخاب اصلح قدر نعمت این نظام و رهبری را بدانیم.

خاطرنشان می شود: تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هر چهارشنبه، نشست بصیرت افزایی انتخابات در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha