دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات ، تضميني براي ادامه راه انقلاب و غلبه بر مشكلات داخلي و بين المللي کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين فرجام، امروز  در محل اردوي طلاب مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها) در شانديز زخم زبان و تهمت، چندرنگي و نفاق، ددمنشي و درندگي و ... از خصلت‌هاي بدي است كه در ميان برخي انسان‌ها ديده مي‌شود.

وي با اشاره به «لهو»، «لعب»، «زينت»، «تفاخر» و «تكاثر» به عنوان مراحل زندگي انسان‌ها، اظهارداشت: زندگي مطلوب از لهو، لعب، پوچي و صحنه بازي شطرنج دنيا به دور است، بلكه با ايمان و عمل صالح همراه می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام در ادامه سخنان خود با بيان اين مطلب كه طلاب علوم ديني بايد در مسير حيات طيبه باشند و آن را  به بدنه جامعه انتقال دهند، گفت: طلبه‌اي كه با قرآن، دعا، مناجات و آموزه‌هاي اهل بيت (عليهم السلام) انس دارد، بايد در اين مسير باشد و الا خسران خواهد ديد.

وي تصريح كرد: راه حوزويان مسير حيات طيبه و انتقال آن به جامعه است.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد اين كه حوزه‌هاي علميه بحران ندارند ولي عده‌اي تلاش مي‌كنند بحران بر حوزه هاي علميه تحميل شود، تأكيد كرد: دانش‌آموخته مكتب امام صادق (عليه السلام) نبايد دچار بحران هويت شود زيرا سمت و سو، هدف، مسير و ابزار آن مشخص مي‌باشد.

وي با اشاره به آیه «نفر» خطاب به اساتيد اخلاق مدارس علميه، گفت: بايد مسير، ابزار و هدف طلبگي را به طلاب شناساند و راه را  به خوبي شفاف نمود.

*طلاب منفعل از فضای بیرونی نباشد

حجت الاسلام و المسلمين فرجام تصريح كرد: طلبه منفعل از فضاي بيروني، طلبه مكتب امام صادق (عليه السلام) نيست.

وي با بيان اين كه طلبه بايد به گونه‌اي باشد كه طلبگی افتخار بداند، ابرازداشت: برخي جريان‌ها و افراد در داخل با خط دهي خارجي‌ها و بيگانگان و يا به صورت ناآگاهانه سعي در تحميل بحران هويت و خجالت از ورود به اين عرصه براي طلاب علوم ديني را دارند.

دبير شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان تصريح كرد: طلبه بايد جرأت امر به معروف و نهي از منكر را داشته و در هر حال، مسير و راهي را كه انتخاب كرده‌است، به خوبي به ديگران معرفي نمايد.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاري امسال، در توضيح حماسه سياسي، به فرمايش رهبرمعظم انقلاب درباره انتخابات پيش رو اشاره و خاطر نشان كرد: هرچه حضور آحاد مردم پرشكوه‌تر باشد، حماسه مورد نظر معظم‌له پرشكوه‌تر اتفاق مي‌افتد كه تضميني براي ادامه راه و غلبه بر مشكلات داخلي و بين المللي است.

وي با تأكيد بر اين كه بايد به تبعيت از ولايت، حضور پرشكوه مردمي را رقم زد، ابراز داشت: به نظر مي‌رسد با توجه به اين كه يكي از مصاديق «اذا دعاكم» كه دعوت به ولايت‌پذيري است، ايجاد بسيج عمومي به منظور شركت باشكوه مردم در عرصه انتخابات و افزايش كمي آن از سوی طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام افزود: طبيعتاً استكبار و بيگانگان، برخي آفت‌ها مانند سياه نمايي نسبت به نظام،‌ سست كردن باورهاي اعتقادي مردم، عدم توجه به ديدگاه‌هاي مراجع عظام تقليد در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي و نيز ايجاد فضاي بيم و هراس با اتهام پراكني و ...، براي ممانعت از ايجاد حماسه سياسي بوجود خواهند آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha