جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی-دیدار دبیرکل نجباء عراق

حوزه/ توليت آستان قدس رضوي در ديدار با دبيركل مقاومت اسلامي النجباء عراق، داعش را عامل پيش برنده اهداف صهیونیسم در منطقه خواند و بر لزوم بصیرت آفريني در ميان مسلمانان و حفظ هوشياري جهان اسلام در برابر توطئه‌هاي استكبار تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي، ظهر امروز 12 شهريورماه در دیدار دبيركل مقاومت اسلامي نجباء عراق، در تالار ولايت حرم مطهر رضوي، عنایت پروردگار متعال، همت نیروهای مسلح و ورود بسيج مردمی به عرصه مبارزه را عامل توفيقات جبهه مقاومت در عراق و سوریه دانست و تصريح كرد: امروز با تلاش مجاهدان غيور اسلام، شرایطي در ميدان نبرد با داعش در عراق ايجاد شده كه برتری و ابتکار عمل در دست نیروهای عراقی قرار گرفته است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان رمز موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت در عراق را وحدت كلمه و يكپارچگي ميان اقشار مختلف جامعه اسلامي اعم از شيعه و سني معرفي و تصريح كرد: اينكه گروه‌هاي تكفيري و سلفي مدتي است از ادعا و رجزخواني دست برداشته‌اند، نشان از آن دارد كه رزمندگان اسلام در ميدان نبرد دست برتر و ابتكار عمل را دارند و تروريست‌ها در موضع ضعف قرار گرفته‌اند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تجليل از اراده مصمم و قوي نيروهاي جبهه مقاومت، اظهار اميدواري كرد: به زودي تمام سرزمين عراق از لوث وجود داعش پاك شود و افزود: اعتقادات قوي و ایمان عميق اسلامي، بزرگ‌ترين سرمایه نیروهای مقاومت و دليل توفيقات آنان در میدان نبرد است.

گروه‌هاي افراطي؛ دست‌پروردگان استكبار جهاني

وي، میدان نظامی را بخشی از جريان مبارزه با جريانات منحرف و افراطي خواند و اضافه كرد: اين تفكر، انديشه و فرهنگ منحرف القائده، داعش و تكفيري هاست كه بايد با آن مبارزه كرد. ما معتقديم كه به هيچ عنوان نبايد داعش را به عنوان جريان تندروي اهل سنت دانست، اين گروهك‌هاي تروريستي بدون ترديد عوامل اسرائيل و صهيونيسم جهاني براي ضربه به اسلام هستند.

توليت آستان قدس رضوي افزود: استكبار با ايجاد چنين گروه‌هايي تلاش كرده با نام اسلام و تحت پوشش شعار«لا اله الا الله»و ادعای مبارزه با استکبار، به مقابله با اسلام و نيروهايي برخيزد كه به بركت انقلاب اسلامي بيدار شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه داعش موضوعي استعماری و استکباری است، خاطرنشان كرد: متاسفانه افراد جاهلی با تفكر اينكه براي خدا مي‌جنگند به اين گروهك‌هاي منحرف افراطي گرويده‌اند که باید با يك حركت منسجم و موثر فرهنگي در راستای روشنگري افكار اين افراد كوشيد. بايد با نشان دادن چهره واقعي داعش آشكار كرد كه اين گروه افراطي هيچ ارتباطي به برادران اهل سنت ندارند و آن‌ها بيش از آنكه عليه شيعيان جنايت داشته باشند، اهل سنت را به قتل رسانده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، داعش را عامل پيش برنده اهداف صهیونیسم در منطقه خواند و با بيان اين مطلب كه با كمي مطالعه در تاريخ، ريشه انگليسي فرقه وهابيت نيز آشكار مي‌شود، گفت: تاريخ گواهي بر اين حقيقت است که وهابيت جرياني منحرف و دست پرورده انگليس بوده كه جنايات زيادي را عليه برادران اهل سنت مرتكب شده است.

وي، تلاش گروه مقاومت اسلامي «حركت النجباء» را در شكل دهي و انسجام نیروهای مقاومت و کمک به ارتش عراق تحسين برانگيز توصيف و عنوان كرد: طي 8 سال دفاع مقدس نقش بسیج و وحدت مردمی در کنار نیروهای مسلح، در پيروزي جبهه اسلام بسیار تعیین کننده بود، امروز نيز براي پيروزي اسلام بايد تمام ظرفیت مسلمانان متحد شوند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، در بخش ديگري از سخنان خود به برتري‌هاي جبهه اسلام و شكست‌هاي استكبار در حوزه‌هاي گوناگون اشاره کرد و با بيان اينكه در هيچ عرصه‌اي از تحولات جهان، استكبار موفق نبوده است، گفت: امروز نيز در عرصه نبرد عراق، سوريه و يمن، شاهد پيروزي و توفيقات نيروهاي مقاومت هستيم. مردم مظلوم یمن نیروی منسجم هوایی، دریایی و زمینی ندارند، اما با نيروي مقاومت، آل سعودِ تا بن دندان مسلح را مستاصل کرده‌اند.

لزوم بصيرت آفريني در جهان اسلام

توليت آستان قدس رضوي با تاكيد بر لزوم بصيرت آفريني در جهان اسلام، عنوان كرد: امروز بيش از هر چيز نیازمند بصیرت آفرینی در ميان جوامع اسلامي هستیم. بصريت همان كليد واژه‌اي است كه مقام معظم رهبري در بيانات خود همواره بر آن تاکید داشته اند، زيرا همان طور که امام راحل فرمودند، اگر بصيرت نباشد دشمني كه با نثار خون‌هاي شهدا از در بیرون شده از پنجره وارد می شود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري از مسئله «نفوذ» به عنوان توطئه پیچیده نظام سلطه یاد و خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری در راستای هشدارهای به موقع و تبیین جنبه‌های گوناگون طرح نظام سلطه، خطر نفوذ دشمن را به عنوان يكي اصلی‌ترین راهبردهای دشمن در دوران معاصر متذکر شده‌اند و راه مقابله با آن را صيانت از ارزش‌هاي انقلاب و انقلابي بودن معرفي كردند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، راهبرد اساسي نظام سلطه در برابر جوامع اسلامي را نفوذ معرفي و ابراز کرد: راهبرد اساسي دشمن براي ضربه به جامعه اسلامي ایجاد تفرقه و راهبرد ما وحدت است. بنابراين بايد از هر اقدام و سخني كه ممكن است به اين وحدت لطمه وارد كند، پرهيزد كرد.

حجت الاسلام اکرم الکعبی، دبير كل مقاومت اسلامي «حركت النجباء» نیز در این دیدار، گزارشی از جبهه مقاومت در عراق و سوريه ارائه داد و با بيان اين مطلب كه ان شاءلله به زودي موصول آزاد خواهد شد، تصريح كرد: نیروهای مردمي حشد الشعبی توان چشمگيري دارند و می توانند بدون کمک دیگران موصل را آزاد کنند.

اکرم الکعبی همچنين درباره جبهه مقاومت در سوريه گفت: در سوريه باوجود تبليغات سوء دشمن، داعش در استيصال است و ان¬شاءلله پيروزي نزديك خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha