جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد حسین حکیم

حوزه/ سید محمد حسین حکیم گفت: اجتهاد نقشی اساسی در تحول فقهی شیعه و استمرار یافتن ارتباط میان محبان اهل بیت(ع) با علمای عالم و عادل دارد و مرجعیت دینی نجف اشرف همیشه نقش مؤثری در راهنمایی و ارشاد و نصیحت مردم و مسئولان داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین حکیم رئیس دفتر آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق به بیان ویژگی های حوزه علمیه نجف و استقلال کامل آن و نقش این حوزه در برقراری همزیستی اجتماعی میان مردم عراق و تشویق حکومت ها به عدالت و در نظر گرفتن منافع مردم پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت باز شدن باب اجتهاد نزد شیعیان گفت: اجتهاد نقشی اساسی در تحول فقهی شیعه و استمرار یافتن ارتباط میان محبان اهل بیت(ع) با علمای عالم و عادل دارد و مرجعیت دینی نجف اشرف همیشه نقش مؤثری در راهنمایی و ارشاد و نصیحت مردم و مسئولان داشته، اما در جزئیات امور سیاسی دخالت نکرده است و هنگامی که مرجعیت می بیند خدمات ضروری برای شهروندان موجود و فراهم نیست، درهای دفاتر خود را به روی مسئولان می بندد تا نارضایتی خود را از این طریق اعلام کند.

سید محمد حسین حکیم افزود: مرجعیت شیعه خواستار برقراری ثبات در تمام زمینه ها است تا شهروندان بتوانند در مورد خانواده و آینده خود به اطمینان برسند.

وی در مصاحبه با رسانه ها خاطر نشان کرد: مرجعیت هیچ گاه منافع شخصی خود را لحاظ نکرده و همواره منافع عمومی جامعه را در نظر گرفته است و مردم را به همزیستی دعوت کرده است و در این زمینه ما از عملکرد برخی رسانه ها در تحریک اختلافات طایفه ای نگرانیم و این در حالی است که اهل سنت در میان اکثریت شیعه در شهرهایی مانند بغداد و بصره در امنیت کامل زندگی می کنند.

رئیس دفتر آیت الله حکیم گفت: این همه تروریست چگونه از کشورهای مختلف جهان جمع شده اند و چه زمان و چگونه برای این کار برنامه ریزی شده؟ و چه مقدار زمان صرف شده تا این افراد جذب تروریست ها شوند؟ در حالی که برخی از این تروریست ها جزء دانشگاهیان با مدارک بالا در کشورهای خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به مظلومیت شیعیان و کشتار و قتل عام آنها توسط داعش در موصل گفت: حتی کودکان بی گناه و زنان و شهروندان عادی از دست تروریست ها جان سالم به در نبردند و آنها تمام آثار مربوط به تاریخ شیعه و تاریخ عراق را در موصل منفجر کردند و جهان باید بداند که نبرد ما در عراق نبردی بر سر اصول و ارزش های انسانی است که تروریست ها از آن بی بهره اند و به آن باور ندارند و همچنان به توحش خود و نشر فرهنگ تروریسم افتخار می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha