دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اختتامیه همایش سفیران رضوان در مشهد

حوزه/ قرآن همچنان در جامعه مهجور واقع شده است ومتاسفانه در ایران تلاوت قرآن تنها به ماه رمضان معطوف شده و ما باید تلاش کنیم تا جوان و نوجوان ما علاوه بر قرائت روزانه قرآن در معانی آن نیز تدبر و تفکر کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، امروز در آیین اختتامیه ششمین دوره همایش آموزشی «سفیران رضوان»، گفت: مهدالرضاهای آستان قدس رضوی در 19 سال پیش با کمترین امکانات و تجهیزات فعالیت خود را آغاز کرد، اما امروز به عنوان یکی از گسترده ترین و پر نفوذترین مراکز فرهنگی آستان قدس رضوی در ایران شناخته شده است.

وی با بیان این که باوجود این فعالیت های ارزشمند قرآنی، قرآن همچنان در جامعه مهجور واقع شده است، ابراز داشت:  متاسفانه در ایران تلاوت قرآن تنها به ماه رمضان معطوف شده است و ما باید تلاش کنیم تا جوان و نوجوان ما علاوه بر قرائت روزانه قرآن در معانی آن نیز تدبر و تفکر کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اکنون به برکت نظام اسلامی جریان وسیع قرآنی در جامعه راه افتاده است، گفت: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی باید در راستای تحقق معنویات و پیام قرآنی در جامعه برنامه خود را مشخص کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) با رویکرد جدید بهترین فرصت برای نشر معارف قرآنی را در جامعه فراهم کرده است، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی حساسیت های فوق العاده ای در زمینه قرآن دارد و از ما درخواست کرده تا زودتر شورای عالی قرآنی را با حضور صاحب نظران و فعالان در این عرصه راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی معتقدند قرآن باید در بالاترین سطح برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی قرار بگیرد و راهبردهای این آستان مقدس بر مدار آن ترسیم شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی مشارکت پذیری را یکی از راهبردهای آستان مقدس امام رضا(ع) دانست و افزود: برای تحقق این امر در جامعه باید علاوه بر دعوت از فعالان و معلمان قرآنی، از خیرین علاقه مند نیز بخواهیم ما را کمک و همراهی کنند.

وی، قرآن را زبان مشترک جهان اسلام دانست و ابراز کرد: امروز در جهان اسلام گرفتاری هایی وجود دارد که نسخه و درمان آن تنها با عمل به آموزه های قرآن میسر می شود.

معان تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت امسال برای اولین بار اجلاسیه اعتاب مقدس با حضور تولیت های ایران، عراق و سوریه برگزار شد، گفت: در این اجلاسیه تفاهم نامه جامع همکاری های مشترک به امضا رسید که محور اصلی آن اتخاذ راهبرد قرآنی یکپارچه در جهت نشر معارف قرآن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه می توانیم با اعتاب عراق و سوریه در زمینه های نشر قرآن همکاری های شایسته و ارزشمندی را داشته باشیم.

در ادامه این مراسم علی امینی گازار، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از برگزاری این همایش پرداخت و ابراز کرد: در ششمین دوره از برگزاری این همایش180 نفر از مربیان قرآنی از سراسر ایران حضور یافتند.

وی با بیان اینکه 19 سال از شکل گیری مهدالرضاهای آستان قدس رضوی می گذرد، گفت: 12 سال است که توفیق داریم تا با برگزاری همایش دو سالانه «سفیران رضوان» به تبادل نظر و انتقال تجربیات بپردازیم.

برپایه این گزارش، اجرای نماهنگ توسط نوآموزان مهدالرضا، پخش کلیپ، گروه همخوانی «سیره النبی» از دیگر برنامه های برگزار شده در ششمین همایش سفیران رضوان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha