چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام  صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه با مشارکت آستان‌های مقدس رسیدن به اهداف فرهنگی نظام اسلامی آسان‌تر می‌شود، گفت: در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به واسطه شرایطی که قم دارد می‌توانیم به شیوه مطلوبی در حوزه رسانه تاثیرگذار باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام صفر فلاحی صبح امروز در دیدار با قاسمی‌طبا قائم مقام و جمعی از مدیران شبکه قرآن که در سالن جلسات ساختمان کریمه انجام شد، با بیان اینکه برنامه‌های حرم مطهر بازتاب مطلوبی در سانه‌ها داشته است، اظهار کرد: انعکاس این برنامه‌ها به صورت ویژه در شبکه قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه قرآن در الگوسازی آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها مشارکت داشته است، تصریح کرد: در این عرصه توانسته به شیوه مطلوبی قدرت رسانه و نتیجه تعامل میان رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی را به اثبات برسانیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: نقشه فرهنگی جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف هویت اسلامی و قرانی، خانواده، سبک زندگی و محصولات و صنایع تعریف‌های مشخصی دارد که آستان‌های مقدس می‌توانند در این حوزه‌ها نقشی را برای جامعه قائل شوند.

وی با تاکید بر اینکه با مشارکت آستان‌های مقدس رسیدن به اهداف فرهنگی نظام اسلامی آسان‌تر می‌شود، تصریح کرد: در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به واسطه شرایطی که در قم دارد می‌توانیم به شیوه مطلوبی در حوزه رسانه تاثیرگذار باشیم؛ ارتباط رسانه ملی با قم نیز یک موضوع جداست که محور این ارتباط حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خواهد بود.

حجت‌الاسلام فلاحی از ظرفیت‌های حرم مطهر در حوزه‌های پژوهش و آموزش یاد کرد و ادامه داد: امروز پر جمعیت‌ترین مرکز آموزش قرآن از بخش‌های روخوانی و روانی تا حفظ به آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اختصاص دارد و حافظان قرآن بسیاری در این مرکز تربیت یافته‌اند.

وی با بیان اینکه کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیش از ۲۰۰ هزار کتب و نسخ خطی توجه بسیاری از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) را جلب کرده است، گفت: گاهی در حوزه معرفی گنجینه قران این کتابخانه کم کاری می‌کنیم در حالی که زیبایی‌های مختلف که در ساحت قرآن بکار برده شده در این گنجینه یافت می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در حوزه مجالس و محافل قرآن کریم ظرفیت‌های مطلوبی دارد، عنوان کرد: طی این سال‌های اخیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای بروز و ظهور کارشناسان دینی بستر مطلوبی را فراهم آورده است.

وی از کم‌کاری‌های مختلف در حوزه بانوان یاد کرد و گفت: اکنون به شیوه مطلوبی به برنامه‌های فرهنگی بانوان ورود داشته‌ایم که امیدواریم رسانه نیز بتواند از ظرفیت این برنامه‌ها استفاده کند چرا که تاثیر بسیاری به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به اجرای طرح حرم‌گردی خاطرنشان کرد: موسسه زائر آستان مقدس سالانه بیش از هزار و ۲۰۰ تن گندم تولید می‌کند، اکنون مزارع حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان الگو به افراد مختلف معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ نفر از علما در قالب اثار مختلف به مردم معرفی شده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی بتوانیم موفقیت‌های چشم‌گیری را در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) رقم بزنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha