دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مطهری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری گفت: انجمن تاریخ پژوهان در راستای تحقق اهدافش شناسایی و معرفی چهره های علمی حوزه های علمیه را در اولویت خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم در آیین تجلیل از نیم قرن تلاش علمی استاد یوسفی غروی در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه اظهارداشت: امروز طلاب و پژوهشگران جهان اسلام نیازمند معرفی چهره های علمی حوزه های و متخصصین علوم دینی هستند و این انجمن بر خود وظیفه می داند چنین استوانه های علمی را شناسایی و به جامعه علمی کشور معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین  مطهری با بیان اینکه با توجه به اینکه انجمن، انجمن تاریخ پژوهان می باشد، ادامه داد: با توجه به شخصیت‌های مختلف که در این زمینه مطرح بودند، دوستان بالاجماع آیت الله یوسفی غروی را برای تجلیل مورد توجه قرار دادند و قرار شد در اولین برنامه مراسم نکوداشت ایشان برگزار شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: وی علاوه بر جامعیت علمی در حوزه تاریخ یکی از افراد کم نظیر و صاحبنظر هستند و آثار و شاگردان موید این مسئله است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اظهارداشت: در زمینه تاریخ هیچ مرکزی در قم و حتی در کشور وجود ندارد که از محضر وی بهره نبرده باشد از این رو تکریم ایشان را بر خود فرض دانستیم و با همکاری سایر مراکز علمی امروز شاهد این مراسم هستیم.

رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان بیان کرد: جامعه المصطفی(ص)، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مرکز نور، مجمع فکر اسلامی و حوزه علمیه خواهران در برپایی این مراسم همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha