سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی معاونین پژوهش حوزه علمیه استان ها در قم

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما امروز در مدارس علمیه نیازمند حاکم شدن نگاه پژوهشی هستیم، گفت: بدون پژوهش نمی توان به رشد و بالندگی حوزه امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره دانش افزایی اساتید و کارشناسان پژوهش استان های شمالی کشور، در ساری گفت: این دوره آموزشی که به صورت کارگاهی برگزار شد به میزبانی ساری و به مدت یک هفته برگزار شد.

وی با بیان این که در این دوره آموزشی یک هفته مطالب کاربردی خوبی از سوی اساتید برجسته اعزامی از قم برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی بیان شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان رضایت اساتید و کارشناسان شرکت کننده در این دوره آموزشی از مباحث مطرح شده مثبت بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این دوره آموزشی 60 نفر از اساتید و کارشناسان پژوهش واحدهای آموزشی سه استان گیلان، گلستان و مازندران حضور داشتند، گفت: در پایان این دوره یک هفته ای به هر یک از اساتید شرکت کننده گواهینامه معتبر اعطاء شد.

حجت الاسلام زارع، برنامه ریزی و مدیریت کلان بر فرآیند انجام تحقیقات درسی، پایانی، پایان نامه ها و رساله های طلاب در حوزه های علمیه استان، تثبیت طرح پنج نمره تکالیف پژوهشی طلاب سطح یک، بسترسازی جهت انجام تکالیف پژوهشی طلاب سطح دو و سه، مدیریت اطلاع رسانی اقدام طراحی و برنامه ریزی و مستندسازی دوره های مهارت آموزی و دانش افزایی ویژه معاونان و مسؤولان را از جمله برنامه های معاونت پژوهش اعلام کرد.

وی همچنین ارتقاء توانمندی های معاونان و مسؤولان پژوهش، توسعه و ترویج امور پژوهشی و تقویت جایگاه پژوهش در سطح مدیریت های استانی و بسترسازی جهت اجرای موفق طرح پنج نمره تکالیف پژوهشی سطح یک را از جمله اهداف این دوره پژوهشی اعلام کرد.

حجت الاسلام زارع با بیان این که در این دوره یک هفته ای اصول پژوهش و روش تحقیق، مهارت نگارش مقاله علمی، فناوری و پژوهش های حوزوی و مدیریت پژوهش از سوی اساتید برجسته اعزامی از سوی برای شرکت کنندگان تبیین شد، ادامه داد: آشنایی با استانداردهای مجله و کانون علمی مدارس علمیه، آشنایی با استانداردهای کتابخانه های حوزوی، روش مشاوره و راهنمایی پژوهشی و آموزش پژوهش محور نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این دوره آموزشی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما امروز در مدارس علمیه نیازمند حاکم شدن نگاه پژوهشی هستیم، خاطرنشان کرد: بدون پژوهش نمی توان به رشد و بالندگی حوزه امیدوار بود.

حجت الاسلام زارع تقویت بعد علمی حوزه های علمیه را نیازمند توجه ویژه به مسأله پژوهش دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز تولید علم در جهان اسلام باید نگاه ویژه ای به مقوله پژوهش داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز نگاه به مقوله پژوهش در مدارس علمیه مثبت است، ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت مباحث پژوهشی در میان طلاب بهره گرفته شود.

حجت الاسلام زارع با بیان این که به هیچ عنوان نمی توان پژوهش در حوزه های علمیه را جدای از آموزش دانست، افزود:  برای تحول در حوزه های علمیه نیازمند نگاه جدی به مسأله پژوهش هستیم. 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پژوهش محوری نقش ارزنده ای در راستای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: امر تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه آن قدر مهم است که کار فردی راه به جایی نمی برد و اراده ای جمعی نیاز است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha