جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دوره آموزشی معاونین پژوهش حوزه

حوزه/ چهارمین دوره دانش افزایی اساتید و کارشناسان پژوهشی حوزه های علمیه استان های شمالی کشور، به میزبانی حوزه مازندران، در ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در مراسم آغاز به کار این نشست با بیان این که این دوره دانش افزایی به مدت یک هفته از امروز تا دهم مرداد ماه در ساری برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره آموزشی 60 نفر از اساتید و کارشناسان پژوهش واحدهای آموزشی سه استان گیلان، گلستان و مازندران حضور دارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، برنامه ریزی و مدیریت کلان بر فرآیند انجام تحقیقات درسی، پایانی، پایان نامه ها و رساله های طلاب در حوزه های علمیه استان، تثبیت طرح پنج نمره تکالیف پژوهشی طلاب سطح یک، بسترسازی جهت انجام تکالیف پژوهشی طلاب سطح دو و سه، مدیریت اطلاع رسانی اقدام طراحی و برنامه ریزی و مستندسازی دوره های مهارت آموزی و دانش افزایی ویژه معاونان و مسؤولان را از جمله برنامه های معاونت پژوهش اعلام کرد.

حجت الاسلام زارع، ارتقای توانمندی های معاونان و مسؤولان پژوهش، توسعه و ترویج امور پژوهشی و تقویت جایگاه پژوهش در سطح مدیریت های استانی و بسترسازی جهت اجرای موفق طرح پنج نمره تکالیف پژوهشی سطح یک را از جمله اهداف این دوره پژوهشی اعلام کرد.

وی به سرفصل های این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: اصول پژوهش و روش تحقیق، مهارت نگارش مقاله علمی، فناوری و پژوهش های حوزوی، مدیریت پژوهش، آشنایی با استانداردهای مجله و کانون علمی مدارس علمیه، آشنایی با استانداردهای کتابخانه های حوزوی، روش مشاوره و راهنمایی پژوهشی و آموزش پژوهش محور را از جمله سرفصل های این دوره آموزشی اعلام کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین در ادامه گفت: به شرکت کنندگان در این دوره یک هفته ای نیز گواهینامه حضور در دوره اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش فراهم کردن زیر ساخت های پژوهشی در مدارس علمیه استان است، تصریح کرد: به همین منظور آشنایی اساتید و کادر پژوهشی با اصول تحقیق و پژوهش و انتقال آن به طلاب یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به این که امروز نیازمند رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: توجه به مسأله پژوهش رکن اصلی تحقق در حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مقوله تحقیق و پژوهش باید به صورت زیربنایی در حوزه های علمیه نهادینه شود، گفت: باید همان طور که درس اخلاق و مسائل آموزشی در حوزه به یک فرهنگ تبدیل شده موضوع پژوهش نیز در میان طلاب به فرهنگ تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha