پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیتهای فرهنگی تبلیغی گفت: یکی از امور در دست اقدام این معاونت، ایجاد قرارگاههای فرهنگی تبلیغی است که پس از نهائی شدن به استانها ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور در نشست مدیریت و کادر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: با توجه به این که تبلیغ از امور مهم و از رسالتهای اصلی پیامبران می باشد؛ لذا این امر از جایگاه بالائی در حوزه های علمیه خواهران برخوردار است. در حقیقت هدف غائی حوزه ها، تربیت مبلغ و تبلیغ دین می باشد و تلاش بخشهای مختلف مرکز مدیریت حوزه های خواهران در آموزش، پژوهش و.... برای تحقق این هدف است.

وی افزود: ایجاد حوزه علمیه خواهران، پدیده مبارک، ارزشمند و از ثمرات انقلاب اسلامی است و مسئله تبلیغ بانوان نیز از برکات حوزه علمیه خواهران می باشد؛ زیرا تا پیش از پیروزی انقلاب برخی بانوان به صورت خود جوش به امر تبلیغ می پرداختند، اما این مسئله به صورت رسمی  و در یک چهارچوب مشخص با گذراندن دوره های تخصصی نبود؛ به برکت انقلاب اسلامی  و تاسیس حوزه های علمیه خواهران، به این مسئله سامان  بخشیده شد.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: با توجه به این که زنان نیمی از پیکره جامعه و تربیت کننده کل افراد  می باشند، لذا تبلیغ در بین این قشر از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین اگر خواهران طلبه با قوت به امر تبلیغ در جامعه بانوان بپردازند، قطعا تاثیر فعالیتشان بیشتر از برادران مبلغ خواهد بود.

وی در ادامه گفت: مشکل اصلی جامعه کنونی ما بحران اخلاق و معنویت می باشد که مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را به دنبال داشته است؛ قطعا سامان بخشیدن به امر اخلاق و معنویت در جهان، باعث رفع بسیاری از مشکلات و بهود وضعیت اجتماعی، سیاسی و... کشورهای اسلامی و غیر اسلامی می گردد.

حجت الاسلام عباس اسکندری تاکید کرد: امروز بحرانهایی را که در برخی از کشورهاتوسط آل سعود، داعش و... ایجاد گردیده، به خاطر فقر اخلاق و معنویت است؛ همچنین در مناطقی مانند لبنان(حزب الله)، بخش هائی از عراق و سوریه  که این امر تا حدی جبران و کمبودها برطرف شده، آثار مثبت آن در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن  کشورها بروز نموده است.

وی افزود: در حال حاضر ایران اسلامی نیز به برکت پیروزی انقلاب و احیای امر اخلاق و معنویت توانسته است در مقابل استکبار جهانی، تحریمها و....ایستادگی نماید.

وی اظهار کرد: با توجه به نو ظهور بودن تبلیغ بانوان، نیاز به طرح جامعی در حوزه علمیه خواهران است که اهداف، سیاستها و راهبردهای این امر تببین گردد، تا با یک چشم انداز روشن و نقشه راه در این مسیر گام برداشته و دچار آسیب و چالش نشویم.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیتهای فرهنگی تبلیغی اعلام کرد: یکی از امور در دست اقدام این معاونت، ایجاد قرارگاههای فرهنگی تبلیغی است که پس از نهائی شدن به استانها ابلاغ خواهد شد. که در این طرح با بسیاری از دستگاههای اجرائی برای انجام برخی از فعالیتهای فرهنگی تبلغی با موضوعات متنوع و با توجه به اولویتهایی نظیر نماز، حجاب و.... تفاهمنامه همکاری امضاء خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha