جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله صالحی

 ششمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی(ره)، تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری، چهارشنبه این هفته برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران از برگزاری ششمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی(ره)، تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم روز چهارشنبه ششم مرداد در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار می شود، افزود: حجت الاسلام والمسلمین نقویان سخنران ویژه این مراسم است.

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با اشاره به این که مرحوم آیت الله صالحی چندین سال مسؤولیت اداره این حوزه علمیه را عهده دار بودند، تصریح کرد: ایشان در طول دوران حیات خود توانستند صدها طلبه و روحانی را تحویل جامعه اسلامی دهند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود به شخصیت آیت الله صالحی(ره) اشاره کرد و با بیان این که این روحانی وارسته همواره در دفاع از اسلام پیشگام بوده است، ادامه داد: دغدغه دین و احکام ناب اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های آیت الله صالحی بود و در همین جهت قدم های بسیاری برداشت. 

وی با اشاره به این که آیت الله صالحی(ره) در پرورش و تربیت طلاب حوزه توجه بسیار ویژه ای داشت، ادامه داد: ایشان در جهت تربیت طلاب با استعداد و خلاق برای نظام اسلامی اقدامات بسیار مهمی انجام داد.

حجت الاسلام صالحی، ولایت مداری و دفاع از جایگاه ولایت ورهبری را یکی از ویژگی های بارز آیت الله صالحی(ره) یاد کرد و افزود: این روحانی وارسته همواره تبعیت از مقام معظم رهبری و بحث ولایت فقیه را به طلاب حوزه گوشزد می کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، مردمی بودن و رسیدگی به امورمحرومان را از دیگر خصوصیات آیت الله صالحی(ره) برشمرد و بیان داشت: خدمات ماندگار ایشان دراین جهت نیز همواره مورد توجه بوده و خواهد بود.

وی گفت: این روحانی برجسته از محضر فقهای عالیقدر همچون گلپایگانی، مرعشی نجفی، سید راضی نجفی تبریزی، میرزا هاشم آملی، نوری همدانی، میرزاعلی مشکینی، حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی، فاضل لنکرانی، جعفر سبحانی و آیت‌الله ستوده کسب فیض کرد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: سیر تلاش‌های آیت‌الله صالحی(ره) از سال ۱۳۴۸ با وعظ و خطابه و ارشاد تا ماه‌های آخر زندگی ادامه داشت تا این که تشدید بیماری مانع ادامه تدریس ایشان شد.

وی با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است. 

حجت الاسلام صالحی، تکریم و تجلیل از علما را پاسداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره سبب شکوفایی و بالندگی جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: امروز باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی را بیشتر در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha