جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وظيفه اصلي روحانيت را دفاع از كيان‌اسلام، مرزهاي عقيدتي و فرهنگي در داخل و خارج كشور، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دانست و گفت: مردم دنيا فطرتاً دوستدار معارف دين مبين اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست مشترک با مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به این که علیرغم تلاش های صورت اما مسأله وقف همچنان در مهجوریت باقی مانده است، تصریح کرد: امروز روحانیت تنها قشری است که می تواند موضوع وقف را مهجوریت و غربت نجات دهد و به صحنه زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدایت کند.

وی با بیان این که امروز نیازمند ساماندهي موقوفات و دادن سمت ‌و‌ سوي فرهنگی و قرآنی به آن هستیم، ادامه داد: ترویج وقف برای توسعه و گسترش حوزه های علمیه و مراکز دینی بهترین راه دفاع از حریم دین، اسلام و انقلاب است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: يکي از فلسفه هاي وقف، عدالت اجتماعي و توزيع ثروت است که آثار و برکات اين يادگار ائمه و پيامبران (ع) از گذشته تاکنون در بخش هاي اجتماعي و فرهنگي جامعه نمايان است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف از عوامل مهم تقويت تعاون، همبستگي، رفع محروميت‌ها و رسيدن جامعه به تعادل است، گفت: این سنت حسنه روش مناسبي براي هدايت سرمايه ها در جامعه است و بايد با تشويق مردم گسترش اين فرهنگ روز به روز تقويت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از روحانیت به عنوان مبلغان دین و مروجان احکام ناب اسلامی در جامعه یاد کرد و گفت: ترویج و دفاع از شاخصه اصلی این مکتب یعنی ولایت فقیه بر عهده روحانیت است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بهترین خدمت به اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور می تواند با گسترش فرهنگ وقف در جامعه برطرف شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که ما هنوز از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت در جهت ترویج و همچنین احیای فرهنگ وقف استفاده نشده است، بیان داشت: اگر این امر صورت گیرد شاهد رشد و گسترش روز افزون فرهنگ وقف در جامعه دینی هستیم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در همه جوامع ريشه در اعماق وجودي تاريخ دارد و حتي در اديان الهي در اين خصوص تأکيد شده است، گفت: خداوند متعال آنان را که از اموال خودشان مي گذرند و با وقف نمودن آن کاري را براي بندگان خدا و استفاده عموم مردم انجام مي دهند در قرآن از آنها به نيکي ياد شده است.

وی از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است، افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده است و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود وظيفه اصلي روحانيت را دفاع از كيان‌اسلامي و مرزهاي عقيدتي و فرهنگي در داخل و خارج كشور دانست و افزود: مردم دنيا فطرتا دوستدار معارف دين مبين اسلام هستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روحانیت به عنوان مشاوران ديني، هميشه مورد اعتماد مردم جامعه بوده و اين مهم را مي توان در سال هاي پيروزي انقلاب اسلامي به روشني ديد.

حجت الاسلام علیزاده با بيان اين‌که امروز آسيب هاي اجتماعي فراواني اقشار مختلف جامعه را تهديد مي کند، خاطرنشان کرد: نهاد روحانيت در کشور ما داراي بنياني قدرتمند و نفوذ يافته در دل هاي مردم است از اين رو بايد اين نهاد در جهت کاهش تهديدات اجتماعي نقش پررنگ تري داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: اين نظام با روحانيت عجين شده و به همين دليل دشمن میکوشد، روحانيت را تضعيف کنند، به ویژه بعد از فتواي ميرزاي شيرازي که نيم سطر فتوايش دولت بريتانياي آن زمان را با آن همه قدرت به زمين زد. به همین دلیل دشمني‌هاي آنان تا امروز با روحانيت ادامه دارد.

وی با بيان اين‌که تنوير و هدايت افکار عمومي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران همواره بر دوش روحانيت بوده است، خاطرنشان کرد: در اين برهه زماني، که دشمنان با استفاده از همه ابزارهاي خود مي‌خواهند جوانان اين سرزمين را با خود همراه کنند، به مراتب اين وظيفه خطير بر دوش علما و فضلاي گرانقدر، بيشتر سنگيني مي‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha