جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید شرف الدین ملک حسینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی با اشاره به اینکه بیشتر حوزه های علیمه و مدارس دینی و آموزشی ، وقف فرهنگی هستند، گفت: ثروتمندان نوکیسه به فکر وقف و کارهای خیرنبوده و برخی از آنان مال و ثروت خود را به خارج از کشور منتقل می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، امروز درحاشیه آغاز عملیات اجرایی دارالایتام مرحوم میرزا لطف الله محرر، در شیراز، اظهار داشت: واقف باید انجام تکلیف الهی را هدف وقف قرار دهد و با تدبیر و درایت و به دور از تحقیر دیگران در این راه گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حوزه های علیمه و مدارس دینی و آموزشی وقف فرهنگی هستند، افزود: ثروتمندان نوکیسه به فکر وقف و کارهای خیرنبوده و برخی از آنان مال و ثروت خود را به خارج از کشور منتقل می کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: باید کرامت وقف را در تمامی ابعاد آموخت و آن را به نسل های آینده انتقال داد تا فرهنگ وقف در جامعه اسلامی گسترش و نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی تصریح کرد: وقف، موقوفه، اوقاف، واقف و متولی هرکدام دارای الزامات و معانی مختلفی هستند و در این راستا نفس عمل وکرامت مطلوب هدف گذاری و شکوفایی فعالیت های خیرخواهانه در قالب رسیدن به رضای خداوند معنا و مفهوم پیدا می کند.     

وی بیان داشت: انسان های که از نظر مالی در مضیغه  نیستند و دارای شخصیت والایی هستند باید در امر خیر و انقاق همانند دیگر اقشار جامعه مشارکت داشته باشند، چون کرامت یک تکلیف انسانی است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد درمجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: استان فارس به ویژه شهرستان شیراز در مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه و موقوفات در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha