پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عملیات اجرایی جابجایی مقبره سید عباس(ع) شهر هرات

حوزه/ به منظور احترام به شخصیت معنوی مورد توجه و ملجأ و پناهگاه مردم مذهبی شهر هرات شهرستان خاتم، عملیات اجرایی جابجایی مقبره سیدعباس(ع) این شهر با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، عملیات ‏جابجایی مقبره سید عباس(ع) شهر هرات استان یزد، عصر روز گذشته، با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان خاتم  آغاز شد.

 حجت الاسلام حسین زارع زاده در سفر به شهرستان خاتم و شهر هرات  مرکز این شهرستان در دیدار با امام جمعه و فرماندار ضمن تشکر از پیگیری های فرماندار افزود: پیمانکار پروژه جابجایی، در شهرستان آماده آغاز کار است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه تأکید کرد: جابجایی  این مقبره در حقیقت احترام به شخصیتی است که مورد توجه و احترام مردم است و ملجأ و پناهگاه مردم خواهد بود.

امام جمعه هرات: فرهنگ وقف ترویج شود

حجت الاسلام جعفری، امام جمعه شهر هرات نیز در این نشست گفت: امیدواریم با تلاش اوقاف وقفیاتی که در تصرف افراد است به وقف باز گردد و موقوفاتی که از گذشته نیز وجود داردشناسایی گردد.

وی، موضوع جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ان شاءالله با انتقال مقبره سید عباس (ع) ، مکان جدید به قطب فرهنگی شهر تبدیل گردد.

فرماندار شهرستان خاتم : مردم خواستار جابجایی مقبره هستند

محمد زاده رحمانی،  فرماندار شهرستان خاتم نیز در ادامه این نشست با اشاره به پتانسیل موقوفات افزود: موقوفات شهرستان باید ساماندهی و احیا  گردد.

فرماندار خاتم با اشاره به اینکه برخی موقوفات شهرستان در تصرف افراد حقیقی و یا حقوقی است گفت: با پیگیری و تلاش مضاعف باید از ظرفیت موقوفات شهرستان خاتم بهره برداری گردد.

وی به موضوع جابجایی بقعه متبرکه سید عباس هرات اشاره کرد و افزود: تمام مقدمات کار در شهرستان انجام گرفته و آمادگی لازم برای جابجایی مقبره سید عباس (ع) مهیا شده است.

زاده رحمانی همچنین خواستار تسریع در این جابجایی شد و افزود: وضعیت فعلی مقبره سید عباس در شأن و منزلت این سید کریم نیست و همه خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید هستند.

مهندس حمید رضا تربتی معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست گزارش کاملی از برنامه جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات ارائه داد.

این گزارش می افزاید : عصر دیروز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ، امام جمعه هرات ، فرماندار شهرستان ، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت و دیگر مسئولین شهرستان عملیات انتقال مقبره سید عباس هرات به مکان جدید آغاز شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha