پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه / مدیر کل اوقاف استان یزد از اجرای طرح شناسایی موقوفات قدیمی در تمام نقاط روستایی و شهری استان یزد خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، با سفر به شهرستان خاتم و بازدید از موقوفات این شهرستان، در جریان آخرین وضعیت موقوفات شناسایی شده قرار گرفت.

وی اذعان کرد: با توجه به قدمت موقوفات و تحولات اجتماعی در انقلاب اسلامی و گذشت سالیان ممکن از موقوفاتی تصرف و یا هیچ اطلاعاتی از آن در سامانه جامع موقوفات ثبت نگردیده باشد؛ لذا طرح شناسایی موقوفات یکی از مهمترین وظائف ادارات اجرایی اوقاف به شمار می رود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه تأکید کرد: حفظ و صیانت از میراث جاویدان وقف، بازگزداندن موقوفات شناسایی شده و ساماندهی و احیا موقوفات از جمله اهداف طرح شناسایی موقوفات است.

حجت الاسلام زارع زاده ضمن تقدیر از همکاری های ادارات ثبت اسناد و املاک در استان گفت: شناسایی و استخراج پلاک های موقوفاتی که هیچ اسنادی در اداره اوقاف ندارند با تلاش و همکاری هر نهاد اجرایی شده است که با پیگیری های مضاعف باید تکمیل گردد.

وی حضور کارشناسان اوقاف در مناطق روستایی را یادآور شد، افزود: شناسایی موقوفات قدیمی با تحقیق از معمرین، معتمدین، ائمه جماعات و  اعضای شورای اسلامی شهرها، هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه صورت می پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha