جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در سیستم بزرگ سامانه جامع موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه، هر موقوفه و بقعه حساب مالی مستقلی دارند و هیچ گاه نمی توان نذورات یک امامزاده را در بقعه یا جای دیگری هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، در بازدید از آثار وقفی شهرستان تفت، اظهار کرد : با اقدامات تبلیغی، ترویجی و اطلاع رسانی های صورت گرفته 17 وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان یزد به ثبت رسیده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

وی همچنین  در نشستی با فرماندار تفت با اشاره به ضرورت شناسايي دقيق پلاک های ثبتی وقفي، بیان کرد: روحانیون و اعضاي شوراي هاي اسلامي شهر و روستا می‌توانند به شناسايي موقوفات كمك كنند.

وی ادامه داد: به نظر مي رسد دو یا سه برابر موقوفاتی كه تاكنون ثبت شده، موقوفات شناسایی نشده به ويژه در مناطق روستايي وجود دارد كه بايد براي ساماندهي آن، اقدامات اساسي صورت گيرد تا ادای حقوق وقف و نظر واقف به درستی صورت پذیرد.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اجراي طرح فدك آل محمد(ص) در برخي شهرستان هاي استان یزد گفت: توسعه اين طرح در سطح شهرستان تفت مي تواند اقدام عظيمي در ساماندهي موقوفات در شهرستان باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، شفاف سازی را دستاورد بزرگ سامانه جامع موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه برشمرد و تأکید کرد: در این سیستم هر موقوفه و بقعه حساب مالی مستقلی دارند و هیچگاه نمی توان نذورات یک امامزاده را در بقعه یا جای دیگری هزینه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha