پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جواد مروی در اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه، دوری از موازی کاری را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مدرک گرایی در حوزه گفت: پرهیز از مدرک زدگی باید در سیاستگزاری مورد توجه باشد و به دنبال این پاسخ بود که این امر در تحصیل و رسالت طلبه علوم دینی چه نقشی دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله جواد مروی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه، در مشهد به تلاش بزرگان دین در ترویج مذهب شیعه، اشاره کرد و گفت: رسالت حوزه های علمیه، شناخت، تبیین و ترویج دین و مذهب اهل بیت(ع) است و سلف صالح حوزه به خوبی این رسالت را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه باید برای این رسالت بزرگ برنامه ریزی کرد، ابراز داشت: شیوه سلف صالح با دقت و تیزبینی سیاست گزاری شود و اجرای آن توسط متولیان مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

*از نظام دانشگاهی تقلید نشود

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر پرهیز حوزه از نظام دانشگاهی گفت: به تأسی از فرمایشات رهبر انقلاب باید نسبت به شیوه مراکز علمی دنیا برای تثبیت و فهم علوم از روش سنتی در حوزه علمیه حساس بود؛ لذا شایسته است برای شناسایی و بسته شدن منافذی که روش های غیر اصولی، تقلیدی و دانشگاهی را وارد حوزه می کند، تلاش کرد تا آسیب های پرورشی و هویتی در حوزه ایجاد نشود.

*پرهیز از مدرک گرایی

عضو جامعه مدرسین حوزه، دوری از موازی کاری را مورد توجه قرار داد و علاوه بر آن به مدرک گرایی نیز اشاره کرد و گفت: پرهیز از مدرک زدگی باید در سیاستگزاری مورد توجه باشد و به دنبال این پاسخ بود که این امر در تحصیل و رسالت طلبه علوم دینی چه نقشی دارد؟

استاد حوزه علمیه قم، نسبت به شناخت نیاز مخاطب و ارشاد تحصیلی تأکید و اظهار کرد: بلندی همت، روشی از سلف صالح است که باید نسبت به آن در حین هدایت تحصیلی توجه نمود.

*انقلابی گری با نگاه به منویات رهبر انقلاب

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، انقلابی ماندن با تعریف و ویژگی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: باید قدردان انقلاب اسلامی بود؛ زیرا مطابق با روایت، اگر قدر نعمت ها را ندانیم و زائل شود، دیگر به انسان بر نخواهد گشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha