جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کلباسی از تدوین آیین نامه سطح چهار مراکز تخصصی و ایجاد کانون فارغ التحصیلان مراکز تخصصی و برنامه ریزی برای آموزش پژوهش محور برمبنای سنت رایج حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه، در مشهد، با ارائه گزارشی از رشته های تخصصی، گفت: تشکیل پرونده برای ۲۲ مرکز تخصصی جدید از سوی شورای گسترش، ۸ مرکز و ۱۵ شعبه رشته جدید در استان قم و سایر استان ها از اقدامات انجام شده است.

وی درباره موضوع تخصص که بیش از ۵۰ درصد منشور حوزه مرتبط با این امر است، گفت: ارتقا و بهبود وضعیت مراکز تخصصی بدون همراهی معاونت ها و متولیان حوزه محقق نمی شود.

مسئول دفتر مراکز تخصصی حوزه، تسریع در تصویب عناوین و سرفصل ها را از کارهای این دفتر خواند و گفت: ایجاد کمیته های مختلف برای تسریع در عناوین و سرفصل ها یکی از پیشنهادهای این دفتر است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی، اخذ مجوز دائمی برای مراکزی که دو دوره به صورت موقت کار کرده را یکی از پیشنهادهایی دانست که می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مسئول دفتر مراکز تخصصی حوزه پیشنهاد داد: شورای گسترش بعد از یک دوره اعطای مجوز پذیرش برای مراکز تخصصی، این مجوز را دائمی کند.

وی، تدوین آیین نامه پایان نامه سطوح سه و چهار، تدوین آیین نامه سطح چهار مراکز تخصصی، جمع آوری اطلاعات جامع این مراکز، حمایت از طرح ها و عملکردهای طلاب، ظرفیت شناسی و برنامه ریزی بری مراکز تخصصی و ایجاد بستر تفاهم و توافق با ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را از دیگر فعالیت های دفتر مراکز تخصصی عنوان کرد.

مسئول دفتر مراکز تخصصی حوزه،  با بیان اینکه هرگونه توسعه در مراکز تخصصی به آمایش و مهندسی مراکز و رشته های تخصصی نیاز است، گفت: ارتقای سطح علمی و مهارتی اساتید، توسعه رشته های ضروری و مورد نیاز حوزه و جامعه و نظام ، ایجاد کانون فارغ التحصیلان مراکز تخصصی و برنامه ریزی برای آموزش پژوهش محور برمبنای سنت رایج حوزه های علمیه از برنامه های آتی این دفتر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی، برنامه ریزی برای استقبال طلاب از رشته های تخصصی، برنامه ریزی برای استفاده از فارغ التحصیلان مراکز تخصصی و برنامه ریزی برای اعطای مجوز اجرای سطح چهار به مراکز تخصصی را از دیگر برنامه های آتی این دفتر اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha