جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی رستم نژاد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه خواستار توجه جدی و بیش از پیش به ظرفیت های مراکز تخصصی و انجمن های علمی حوزه در دوره مدیریت جدید حوزه های علمیه شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک به آیت الله اعرافی ، مدیر جدید حوزه های علمیه و نیز تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های مخلصانه آیت الله حسینی بوشهری، اظهار داشت: در حال حاضر موضوعات و مسائلی وجود دارد که در حوزه متولی خاصی برای آنان تعریف نشده و حال آن که مراکز تخصصی حوزه به ویژه انجمن های علمی با ظرفیت و غنای علمی و پژوهشی بالایی که دارند می توانند عهده دار انجام این امور شوند.

وی افزود: به عنوان مثال کتاب هایی مربوط به حوزه حدیث، علوم قرآن و مسائل دینی در کشور چاپ می شود که چون حوزه متکفل امور دینی جامعه است، نظارت بر چاپ این ها به منظور جلوگیری از اشتباه مهم بوده و  انجمن های علمی حوزه و به طور خاص انجمن قرآن پژوهی حوزه می تواند متولی این کار گردد.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم یادآور شد: همچنین در رابطه با امور هنری و فرهنگی، ساخت فیلم هایی که سبقه دینی و قرآنی دارند، انجمن های علمی می تواند حکم مشاور و یا ناظر در این گونه اقدامات را برعهده گیرد و به این طریق مانع از به خطا رفتن هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر خوشبختانه عرصه مهم تبلیغ و آموزش و برخی مسائل فرهنگی در حوزه و کشور متولی مشخص دارد، همچنین امر شناسایی نیروها برای قضات و خدمت در نهادها و مراکز نظامی و انتظامی و ... متناسب با نیازهای نظام، متولی مخصوص دارد، اما جاهایی که هنوز متولی برای آن مشخص نشده در آن ها می توان از ظرفیت بالای انجمن های علمی حوزه بهره لازم را برد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha