یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که تعداد مدارس این استان به بیش از ۴۳ مدرسه برادران و ۳۰ مدرسه خواهران افزایش یافته، گفت: فعالیت همه مدارس استان بر مقابله با فعالیت های ۳۰ فرقه نوظهور انحرافی متمرکز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه استان خوزستان،  امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد مقدس، با بیان اینکه این استان دارای 28 شهرستان می باشد، گفت: بارها استان خوزستان مورد تهدید دشمنان برای نابودی بوده؛ اما مردم خونگرم آن با اهدای خون جوانان خود نگذاشتند فرهنگ و اصالت آن نابود شود.

وی ادامه داد: در بخشی از خوزستان فرهنگ های سنتی عشیره ای وجود دارد که دارای 5 هزار روحانی بوده و در اثر حرکت های خطی تجزیه طلبانه که مزدوران با تیم های جاسوسی صورت دادند، فرقه های نوظهور رشد کردند که امروز حوزه علمیه  در برابر حرکات آنان مقابله می کند.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان با بیان اینکه تعداد مدارس این استان به بیش از 43 مدرسه برادران و 30 مدرسه خواهران افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: قریب ۱۰ مدرسه در لیست مجوز موقت بوده و همه برای مقابله با فعالیت های ۳۰ فرقه نوظهور انحرافی در استان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور با بیان که دروس خارج استان بیش از 240 طلبه دارد، خاطرنشان کرد: انتظار ما با عنایت به وضعیت استان، تاکید مضاعف مرکز مدیریت به حوزه علمیه خوزستان است.

وی با بیان این که چارچوب پذیرش مدارس ما پیچیده تر شده است، اظهار کرد: امسال پذیرشی های حوزه علمیه خوزستان به دستور شورا به 250 نفر تقلیل پیدا کرده است.

مدیر حوزه استان خوزستان کمبود اساتید سطوح عالی، نداشتن امکانات پژوهشی و توان مالی موسسه به همراه ثابت نبودن ائمه جمعه و مسئولین مدارس را برخی از ضعف های این حوزه خواند.

وی در پایان نسبت به افتتاح  مرکز شیعه شناسی قوی برای تربیت اساتیدی که بتوانند در خلیج فارس تاثیر گذار باشند ابراز امیدواری کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha