پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد آبادی پیشه

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه های علمیه با اشاره به ضرورت شناسایی و احیای موقوفات حوزوی، از انتخاب شعار «هر طلبه، یک وقف» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد آبادی پیشه، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد مقدس، با اشاره به مساله احیاء موقوفات حوزوی در کشور گفت: در این رابطه جلسات مستمری با مسئولین سازمان اوقاف به صورت استانی و  همایشی نیز با مدیران استانی در راستای احیاء و شناسایی موقوفات برگزار گردید.

وی افزود: در همین راستا شعار «هر طلبه، یک وقف» توسط معاونت اداری مالی انتخاب و به استان ها ابلاغ شد و در این چند سال، موقوفات قابل توجهی به مجموعه موقوفات حوزه های علمیه اضافه گردیده است.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه با اشاره به ارائه آموزش های ضمن خدمت، ابراز کرد: تاکنون دوره هایی در این راستا برگزار شده و باید این مساله به حوزه های استان ها نیز تعمیم داده شود؛ همچنین  برنامه ریزی ها مبتنی بر آن است تا آموزش کارکنان به صورت کارگاهی دنبال شود.

*تدوین برنامه آموزشی برای مدیران عالی استان ها

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه با اشاره به تدوین برنامه آموزشی برای مدیران عالی استان ها، خاطرنشان کرد: تا به امروز کارگاه هایی را در خصوص هم افزایی استان ها با یکدیگر برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به پیگیری وضعیت ملکی برخی از مدارس علمیه، افزود: تاکنون اسناد 373 مورد از مدارس که به اسم دیگران بود، به نام مرکز مدیریت بازگشته  است.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه با بیان اینکه در راستای تأیید نقشه های عمرانی مدارس در مدیریت های استانی، اقداماتی صورت گرفته است، ابراز داشت: برخی از این اقدامات شامل برگزاری دوره های دانش افزایی برای کارشناسان مدیریت های استانی و استقرار مسئولان و کارشناسان فنی استانی و مهندسان مقیم بوده است که بر پروژه ها نظارت داشته و گزارش ماهیانه و مستمر را ارائه می هند.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه با اشاره به نظارت میدانی بر پروژه های عمرانی و بازدید از آنها، گفت: تا کنون 131 بازدید از 110 پروژه عمرانی در سراسر کشور صورت گرفته که 160 پروژه از زیر ۱۰ درصد تا 90 درصد وجود دارد.

*تکمیل طرح نظام جامع اداری

وی با بیان این که یکی از اقدامات حائز اهمیت معاونت اداری مالی حوزه، آموزش ضمن خدمت مدیران به همراه آموزش های شغلی و فرهنگی بوده است، تصریح کرد: تاکنون  35 دوره به مدت 276 ساعت انجام گرفته که در جریان این دوره ها یک هزار و ۱۰۴ فراگیر حضور داشته اند. 

معاون اداری مالی حوزه های علمیه در پایان، تکمیل طرح نظام جامع اداری، منابع انسانی و مالی، برگزاری دوره های ضمن خدمت، برنامه ریزی جهت شناسایی نقاط قابل سرمایه گذاری و به روز رسانی عواید موقوفات با عنایت به تجدید قرار داد ها را از دیگر اقدامات و برنامه های این معونت برشمرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha