پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح فرهنگی

یکی از مبلغان استان اصفهان، بهره مندی شیوه های نوین جهت آموزش مباحث دینی به کودکان را از مهمترین مسائل آموزشی عنوان کرد و گفت: امروزه مباحث قرآنی و حدیثی می بایست با روحیه کودکان آمیخته شود و در ذهن آنان تثبیت شود.

حجت الاسلام محمدمهدی حق شناس، مبلغ حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان این که روستای پیله وران بستر مناسبی جهت انجام فعالیت های فرهنگی می باشد، اظهار داشت: 70 طرح فرهنگی در 9 موضوع مختلف جهت پیش برد فعالیت های فرهنگی در این روستا انجام شده که ثمرات فراوانی برای اهالی آن وقوع یافته است.

وی بیان داشت: الگوسازی استفاده از احادیث کاربردی جهت بهره مندی خانواده ها از نحوه سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت می باشد به همین منظور با تدارک دیدن 50 نوع کتب حدیثی، طرحی را در خانه ها اجرا نمودیم که خانواده ها هر شب هنگام غذاخوردن، پای سفره حدیثی بنشینند و یک روایت را قرائت نموده و به آن عمل نمایند.

حجت الاسلام حق شناس با اشاره به طرح های قرآنی اجرا شده در مناطق برآن جنوبی اصفهان، تصریح کرد: کلاس های قرآنی با موضوع قرائت و تفسیر از مهمترین شاخصه های این برنامه هاست که با استقبال کم نظیر از سوی مخاطبین همراه شد و 400 نفر به یادگیری تفاسیر قرآن کریم می پردازند.

این مبلغ طرح هجرت، به فعالیت های صورت گرفته برای کودکان پرداخت و خاطر نشان کرد: 800 نوع کتاب با محوریت کودک و نوجوان جهت آموزش انواع مباحث دینی و اجتماعی با موضوعات قرآن، حدیث، داستاهای پیامبران و رنگ آمیزی خریداری شد که با تعیین سطح و درجه بندی مختلف، کودکان از سن 7 تا 14 سال، در کلاس های مختلف شرکت می نمایند.

وی با اشاره به فراگیر شدن مبحث قرآن در خانواده ها، تاکید کرد: شیوه ی اجرایی این برنامه به میزانی نوین و کارآمد بوده است که مخاطبین همواره مشتاقانه در جلسات شرکت می نمایند که این امر موجب شده هر شب جلسات قرآن در منزل خودمان برگزار شود.

این محقق حوزوی در ادامه اظهار داشت: در ماه محرم با نام مبارک امام حسین(ع) جوانان بسیاری جذب مساجد و هیئت ها می شوند که با این شرایط طبق برنامه ریزی مدون، ضمن اجرای مراسم سینه زنی، نکات اخلاقی، احکامی و اعتقادی را نیز آموزش می دهیم و این امر باعث شده مسئله نماز به راحتی به عنوان مهمترین برنامه عبادی جوانان مورد تاکید قرار گیرد.

حجت الاسلام حق شناس بهره مندی شیوه های نوین جهت آموزش مباحث دینی به کودکان را از مهمترین مسائل آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: امروزه مباحث قرآنی و حدیثی می بایست با روحیه کودکان آمیخته شود و در ذهن آنان تثبیت شود لذا یکی از برنامه های آموزشی، آموزش برنامه ها به شکل تئاتر اجرا می گردد که بسیار تاثیر گذار است.

وی در پایان گفت: کلاس های مشاور خانواده نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در منطقه پیله وران می باشد که با تدوین جزوه های خاص، خانواده ها به ویژه مادران، سبک زندگی اسلامی را فرا می گیرند.

313/38

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha